Motorul Duratec TI-VCT de 1.6 litri difera de versiunea originala 1.6 Duratec prin urmatoarele caracteristici: motorul este echipat cu sistem de reglare variabila a supapelor, noul colector de admisie, alte pistoane, noul software.
Istoria seriei Zetec SE (mai tarziu a fost redenumita la Duratec) a inceput in 1995. Acest motor a fost proiectat in parteneriat cu compania japoneza Yamaha. Motorul este foarte usor.
Blocul cilindrului este din aluminiu, iar pe partea superioara a acestuia se afla capul din aluminiu cu doua came cu 16 valve. Motorul are o curea de distributie (nu un lant), nu uitati sa-l inlocuiti pe cel vechi la fiecare 130.000 de km. De asemenea, pentru a regla jocul valvelor, motorul nu are tacheti hidraulici.
Modelul 1.6 TI VCT este destul de fiabil si mai distractiv de a conduce in loc de simplul 1,6 litri Duratec. Dar pentru iubitorii viteza, exista o alegere mai realista a motorului - Duratec HE 2.0 litri.
- Ulei de motor: 5W-20, 5W-30
- Capacitate ulei de motor, litri: 4.1
I- ntervalul schimbului de ulei, km: 10.000
Aplicabilitate: Ford C-Max, Ford Focus Mk II, Ford Mondeo Mk IV.
Probleme ale motorului 1.6l Duratec TI-VCT si fiabilitate
In ceea ce priveste bataile, zgomotele, vibratiile si incalzirea, aceste probleme sunt descrise aici pentru motorul de 1.4 litri si sunt relevante pentru motorul Duratec TI-VCT de 1.6 litri cu iesire de 115 CP.
Sursa foto: autolatest.com