Despre motorul TI-VCT de la Ford

Despre motorul TI-VCT de la Ford

Motorul Duratec TI-VCT de 1.6 litri difera de versiunea originala 1.6 Duratec prin urmatoarele caracteristici: motorul este echipat cu sistem de reglare variabila a supapelor, noul colector de admisie, alte pistoane, noul software.

Istoria seriei Zetec SE (mai tarziu a fost redenumita la Duratec) a inceput in 1995. Acest motor a fost proiectat in parteneriat cu compania japoneza Yamaha. Motorul este foarte usor.

Blocul cilindrului este din aluminiu, iar pe partea superioara a acestuia se afla capul din aluminiu cu doua came cu 16 valve. Motorul are o curea de distributie (nu un lant), nu uitati sa-l inlocuiti pe cel vechi la fiecare 130.000 de km. De asemenea, pentru a regla jocul valvelor, motorul nu are tacheti hidraulici.

Modelul 1.6 TI VCT este destul de fiabil si mai distractiv de a conduce in loc de simplul 1,6 litri Duratec. Dar pentru iubitorii viteza, exista o alegere mai realista a motorului - Duratec HE 2.0 litri.

  • Ulei de motor: 5W-20, 5W-30
  • Capacitate ulei de motor, litri: 4.1 I- ntervalul schimbului de ulei, km: 10.000

Aplicabilitate: Ford C-Max, Ford Focus Mk II, Ford Mondeo Mk IV.

Probleme ale motorului 1.6l Duratec TI-VCT si fiabilitate

In ceea ce priveste bataile, zgomotele, vibratiile si incalzirea, aceste probleme sunt descrise aici pentru motorul de 1.4 litri si sunt relevante pentru motorul Duratec TI-VCT de 1.6 litri cu iesire de 115 CP.

Sursa foto: autolatest.com

Citeste si...
Motorul Volkswagen Audi 2.7 V6 TDI
Motorul Volkswagen Audi 2.7 V6 TDI

Motorul V6 TDI de 2,7 litri este o versiune mai mica a motorului TDI de 3,0 litri. Acest motor a fost dezvoltat de Audi, dar a fos...

Motorul Volkswagen Audi 3.0 V6 TDI
Motorul Volkswagen Audi 3.0 V6 TDI

Motorul 3.0l V6 TDI a fost dezvoltat de Audi (membru al Grupului Volkswagen) si a fost introdus in 2004 ca nou motor in Audi D3 A8...

Motorul Volkswagen Audi 3.6 FSI VR6
Motorul Volkswagen Audi 3.6 FSI VR6

Motorul VW 3.6 FSI este un motor de 3,6 litri VR6 (familie ingusta V EA390). Acesta a fost introdus pentru prima data in Audi Q7 i...

Motorul Volkswagen Audi 4.2 TDI
Motorul Volkswagen Audi 4.2 TDI

Motorul diesel V8 TDI de 4,2 litri se bazeaza pe versiunea de 4.0 litri. Primul V8 TDI a fost instalat in Audi A8 in 1999, si a fo...