Finalul epocii Ford Fiesta, Ford S-MAX si Ford Galaxy

Finalul epocii Ford Fiesta, Ford S-MAX si Ford Galaxy

Jumatatea anului 2023 aduce finalul epocii Ford Fiesta. Autoturismul produs in Köln, Germania, urmeaza sa iasa de pe piata dupa sapte generatii de masini. Situatia este aceeasi si in cazul modelelor Ford S-MAX si Ford Galaxy fabricate in Valencia, Spania, a caror productie urmeaza a fi sistata.

Potrivit 0-100.ro, partener HotNews.ro, Ford are in vedere restructurarea gamei si virarea spre segmentul automobilelor electrice.

Miercuri, 26 octombrie 2022, Ford a iesit in spatiul public cu informatia potrivit careia „pe masura ce ne pregatim pentru tranzitia catre un viitor electric, vom intrerupe productia de S-MAX si Galaxy in Valencia, Spania, in Aprilie 2023, si Fiesta din Köln, Germania, pana la sfarsitul lunii Iunie 2023“.

Constructorul american recunoscut in Europa nu a mentionat ce anume model va inlocui modelul Fiesta; cu toate acestea, exista sanse mari ca modelul Puma sa ia locul modelului Fiesta din gama Ford.

Ford Puma ia locul lui Ford Fiesta

Clipul de despartire de modelul Fiesta, realizat de cei de la Ford, s-a incheiat cu prezentarea noului model Ford Puma. Astfel, acesta isi face aparitia silentios, dintr-un garaj, pe peretele acestuia putand fi identificata statia de incarcare, motiv pentru care publicul a fost dus cu gandul la un autoturism electric sau plug-in hybrid.

Spre informare, punem la dispozitia cititorilor nostri adresa videoclipului oficial al celor de la Ford: https://youtu.be/JNhbMTi2c4I.

Ford a declarat urmatoarele: „Cu o istorie bogata in Europa pentru clientii nostri si pentru echipele noastre care au dezvoltat si construit sapte generatii, Fiesta s-a remarcat ca un produs indragit cu milioane de fani in intreaga lume“.

Astfel, sediul Ford din Köln, responsabil pentru productia modelelor Fiesta, vireaza spre un nou segment al autoturismelor electrice. Acestea vor fi realizate impreuna cu cei de la Volkswagen (platforma MEB), punandu-se astfel punct epocii Ford Fiesta.

Potrivit sursei citate, Ford Fiesta a fost lansat in anul 1976, de atunci pana in prezent fiind produse peste 16 milioane de masini, acestea intinzandu-se pe durata a 7 generatii.

In baza aceleiasi surse, „Generatia curenta, a saptea, poarta semnatura designerului Ivan Telesca. La iesirea din productie, generatia de final va fi fost pe piata de sase ani. In istoria sa, o generatie Ford Fiesta a stat pe piata circa 6-8 ani“.

Potrivit wikipedia.org, „Ford Motor Company este o corporatie multinationala americana situata pe locul cinci in lume la productia de automobile (2012). In 2006, s-a clasat pe locul doi in SUA la productia de automobile cu o cota de 17,5% in spatele General Motors care a avut 24,6% cota dar inaintea companiei Toyota 15.4% si a companiei DaimlerChrysler 14,4%.

Ford s-a clasat de asemenea pe locul sapte in topul celor mai mari companii din SUA cu venituri de aproximativ $160,1 miliarde. In 2006, Ford a produs aproximativ 6,6 milioane de automobile si a avut 280.000 de angajati in aproximativ 100 de fabrici si alte facilitati din intreaga lume. Compania a vandut 5,3 milioane de masini in anul 2010, cu 771.000 mai multe decat in anul 2009.

Producatorul de automobile a fost fondat de catre Henry Ford in anul 1903. De-a lungul timpului Ford a inglobat multe alte firme cum ar fi: Lincoln si Mercury in SUA, Jaguar si Land Rover in Marea Britanie sau Volvo in Suedia. Ford detine de asemenea si 30% din Mazda.

Ford a fost tot timpul in top zece cele mai mari companii din lume in functie de venituri iar in anul 1999 a fost printre cele mai profitabile companii din lume, si al doilea cel mai mare producator de automobile din lume“.

sursa foto: https://www.yahoo.com/

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Despre motorul 1.0 Ecoboost de la Ford
Despre motorul 1.0 Ecoboost de la Ford

Ford 1.0 EcoBoost este un motor cu trei cilindri in linie, de 1.0 litri cu turbocompresor si injectie directa cu combustibil, cel...

Despre motorul TI-VCT de la Ford
Despre motorul TI-VCT de la Ford

Motorul Duratec TI-VCT de 1.6 litri difera de versiunea originala 1.6 Duratec prin urmatoarele caracteristici: motorul este echipa...

Despre motorul DLD-416 de la Ford
Despre motorul DLD-416 de la Ford

Acest motor diesel este raspandit si folosit de Ford, dar si de Volvo, PSA, Mini, Mazda si Suzuki. Motorul de 1,6 litri face parte...

Despre motorul 1.6 Ecoboost de la Ford
Despre motorul 1.6 Ecoboost de la Ford

Ford a prezentat versiunea 1.6L EcoBoost in 2010 in Ford Focus si Ford C-Max. Impreuna cu 2.0 EcoBoost, a fost primul motor cu tur...