Ford Focus III (2011 – 2018) pareri si probleme comune

Ford Focus III (2011 – 2018) pareri si probleme comune

Ford Focus este o masina fabricata de Ford Motor Company si creata in baza planului Ford 2000 al lui Alexander Trotman, care urmarea globalizarea dezvoltarii modelelor si vanzarea unui vehicul compact la nivel mondial. Focus-ul original a fost proiectat in principal de echipele germane si britanice Ford din Europa.

Focus a fost lansat in iulie 1998 in Europa, succedand Ford Escort si a inlocuit Ford Laser. Wayne Stamping & Assembly a inceput sa produca Focus pentru America de Nord, vanzarile incepand in 1999.

Ford Focus (a treia generatie), cunoscut si sub denumirea de Focus Mk III, a debutat la Salonul International Auto din America de Nord in 2010. Masinile prezentate erau un sedan cu 4 usi si un hatchback cu 5 usi, lansand si un nou motor I4 de 2,0 litri cu injectie directa. O masina cu 5 usi (vagon) a fost prezentata la Salonul Auto de la Geneva o luna mai tarziu.

Aceasta generatie de Focus a fost primul vehicul Ford proiectat sub conducerea CEO-ului Alan Mulally si a planului sau „One Ford“, care urmarea sa valorifice resursele globale ale Ford in crearea unor vehicule mai competitive care ar putea fi vandute la nivel global in fiecare segment cu modificari minime.

Planul „One Ford“ ar reuni linia nord-americana si globala Focus. Versiunea anterioara din America de Nord a fost astfel intrerupta, iar noul model a fost lansat simultan in America de Nord si Europa la 2 martie 2011, ambele incepand productia aproape de sfarsitul anului 2010.

Sa trecem peste prezentarea generala a acestui model si sa aflam mai multe detalii direct de la posesorii de Focus III. Am cumulat mai multe raspunsuri de la ei pe care le-au dat in review-uri la noi pe site.

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Ford Focus 1.6 TDCi (115 Hp)?”:

Boroleanu Bogdan a raspuns: “Voiam o masina frumoasa interior cat si exterior, si sa fie si usor sportiva, are un aer placut si nu e lipsita de personalitate, se comporta foarte frumos si in oras si la drum lung, iar daca vrei viteza o poti avea, si in acelasi timp daca vrei sa mergi la consum, cu usurinta scoti 4% maxim 5 daca e trafic.”

Godino Alin a raspuns: “Am ales sa cumpar acest model in special pentru spatiul mare din portbagaj si pentru intretinerea care nu costa foarte mult. O masina foarte buna, care nu te pune sa scoti bani multi din buzunar.”

Dragan Daniel a raspuns: “Sunt fan Ford in primul rand. Mai am un Ford Fiesta de 10 ani si sunt foarte multumit. Eu zic ca e cea mai buna alegere la momentul acesta.”

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Ford Focus 1.6 EcoBoost (150 Hp)?”:

Alexandru Lixandre a raspuns: “Am avut tot un Ford Focus dar mk1 fabricatie 2002 luat tot SH si care tot asa de la 106.000km la 172.000km (acum nu il prea folosesc) nu mi-a dat nici o bataie de cap. Comsumabile si cam atat.”

Probleme comune Ford Focus III (2011 – 2018)

Cele mai des intalnite probleme apar la:

  • DPF;
  • EGR;
  • cutia automata;
  • partea electrica;
  • ambreiaj.

Motorizari disponibile

Motorizarile disponibile pentru piata din Europa sunt:

  • 1.0 litre EcoBoost - acest motor ofera o putere de 125 CP;
  • 1.6-litre Duratec Ti-VCT - acest motor ofera o putere 125 CP si un cuplu de 159 Nm;
  • 1.5-litre EcoBoost - acest motor ofera o putere de 182 CP;
  • 1.6-litre Duratorq - acest motor ofera o putere de 95 CP si un cuplu de 230 Nm;
  • 2.0-litre Duratorq - acest motor ofera o putere de 185 CP si un cuplu de 400 Nm.

Cum se conduce si ce consum are Ford Focus III (2011 – 2018)?

Am intrebat posesorii de Focus 3 despre experienta lor de condus la volanul unei astfel de masini. La intrebarea “Cum se conduce in oras dar si la drum lung?”:

Alexandru Buta a raspuns: “In oras se conduce ok, in afara de consumul destul de mare si ambreiajul destul de tare, nu am decat cuvinte de lauda. La drum lung excelent! In depasiri ai puterea necesara, zgomot doar dupa 3000 ture, foarte confortabila.”

Murariu Cristian a raspuns: “Are cutie manuala si sistem start-stop. In aglomeratie se cam foloseste ambreiajul. La drum lung este foarte placuta. Se comporta bine si in viraje stranse. Franeaza foarte bine.”

Alexandru Lixandre a raspuns: “In oras mai mult de viteza a doua, cu “indulgenta” maxim a treia, este sprintena peste viteza legala daca calci un pic mai mult pedala acceleratiei. Este si de oras dar parca totusi autostrada o caracterizeaza mult mai bine. O placere, tinuta de drum este exemplara si daca ai si dotari care iti imbunatatesc condusul, cu atat mai bine.”

Sa descoperim impreuna ce ne-au spus posesorii despre consumul acestui model. La intrebarea “Ce consum are Ford Focus ST 2.0 EcoBoost (250 Hp)?”:

Alexandru Buta a raspuns: “La drum lung ~7l/100km, in oras 10.5-11l/100km.”

La intrebarea “Ce consum are Ford Focus 1.5 EcoBoost (150 Hp) S&S?”:

Murariu Cristian a raspuns: “7.2litri/100km la drum intins combinat cu autostrada, fara sa conduc economic, dar nici sportiv. Ajunge si la 9 litri/100km in Bucuresti.”

Fiabilitate

Sa descoperim impreuna ce zic posesorii de Focus 3 despre fiabilitatea acestei masini. La intrebarea “Cat de fiabil este Ford Focus ST 2.0 EcoBoost (250 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”

Alexandru Buta a raspuns: “In afara de momentul in care m-a lasat ECU-ul, nu pot sa zic ca am avut multe probleme. Din pacate a fost destul de costisitor, deoarece masina este de US si ECU-ul de pe modelul de Europa nu se potriveste.”

Sa trecem si la alta motorizare, la intrebarea “Cat de fiabil este Ford Focus 1.5 EcoBoost (150 Hp) S&S ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Murariu Cristian a raspuns: “In ordine cronologica: senzor presiune pneuri in garantie. Intrerupator deschidere portbagaj defect in afara garantiei, pompa de apa urme de scurgeri la ax si pierde usor antigel - se rezolva pe extensia de garantie. In prezent, la plecarea de pe loc cu rotile spre dreapta aud cateodata un zgomot ciudat, dar nu am reusit sa-l arat la service. Vopseaua foarte pretentioasa (red candy). Hartile pentru GPS nu au fost chiar nemaipomenite si update-ul costa cam 800 lei. Masina nu are Android auto.”

La intrebarea “Cat de fiabil este Ford Focus 1.6 EcoBoost (150 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

George Severin a raspuns: “Masina a fost foarte fiabila. In 105 mii km nu a picat nimic. Am schimbat doar bateria, parbrizul si o bieleta antiruliu. In rest, nicio problema.”

Cat costa Ford Focus III (2011 – 2018) la mana a doua?

Am intrat pe site-ul celor de la Autovit pentru a ne interesa despre pretul unui Ford Focus 3 la mana a doua. De exemplu un Ford Focus, 1.5, din anul 2015, cu 170.000 de km la bord, are un pret de 6700 euro. In timp ce un Ford Focus 1.6, din anul 2012, cu 200.000 de km la bord, are un pret de 5390 euro.

Sfaturi achizitie

Am cerut parerea posesorilor legata de o eventuala achizitie a unui Ford Focus 3 si la ce ar trebui sa fim atenti.

Alexandru Lixandre a raspuns: “Sa caute sa imbine cat mai avantajos pretul/dotari, sa chibzuiasca bine de tot la ce vor folosi autoturismul( in functie de asta sa aleaga varianta cea mai potrivita) sa achizitioneze de la persoane de incredere (privat ,autohaus sau reprezentanta) sa faca reviziile la timp si garantat un procent mare din ei vor fi multumiti de achizitie (auto nou sau sh). Sa fie atenti in primul rand la cum arata masina la exterior/interior, compartiment motor, dedesubt, daca la teste se aud zgomote ciudate, sau orice alt lucru neinregula, documentele sa fie in regula ,sa corespunda seria de sasiu , persoana care vinde masina daca pare serioasa sau nu si eventual daca cumparatorul nu se pricepe sa mearga insotit de cineva care mananca mecanica auto pe paine.”

Sursa foto: wikipedia.org

Citeste si...
Despre motorul 1.0 Ecoboost de la Ford
Despre motorul 1.0 Ecoboost de la Ford

Ford 1.0 EcoBoost este un motor cu trei cilindri in linie, de 1.0 litri cu turbocompresor si injectie directa cu combustibil, cel...

Despre motorul TI-VCT de la Ford
Despre motorul TI-VCT de la Ford

Motorul Duratec TI-VCT de 1.6 litri difera de versiunea originala 1.6 Duratec prin urmatoarele caracteristici: motorul este echipa...

Despre motorul DLD-416 de la Ford
Despre motorul DLD-416 de la Ford

Acest motor diesel este raspandit si folosit de Ford, dar si de Volvo, PSA, Mini, Mazda si Suzuki. Motorul de 1,6 litri face parte...

Despre motorul 1.6 Ecoboost de la Ford
Despre motorul 1.6 Ecoboost de la Ford

Ford a prezentat versiunea 1.6L EcoBoost in 2010 in Ford Focus si Ford C-Max. Impreuna cu 2.0 EcoBoost, a fost primul motor cu tur...