Galeria de admisie pierde vid?

Galeria de admisie pierde vid?

In cazul in care nu stiati, o scurgere in vid in jurul galeriei de admisie al unui motor, este capabila sa provoace tot felul de probleme, iar una dintre acestea ar fi acceleratia greoaie.

In cazul in care aveti la indemana instrumentele necesare, nu este greu sa depistati o scurgere in vid. Pe langa instrumente insa, mai trebuie sa aveti si cunostintele corecte. Ei bine, in cele ce urmeaza in acest articol veti afla mai multe detalii despre acest aspect.

Simptomele scurgerii / pierderii de vid

De cele mai multe ori, in cazul in care exista aceasta problema, fie soferii se confrunta cu un ralanti oscilant, fie se confrunta cu rateuri sau cu acceleratie lenta si li se aprinde un martor specific in tabloul de bord.

Din cauza scurgerii de vid pot sa apara si alte probleme, asa ca putem da drept exemplu aerul care patrunde in motor, pentru ca in cazul unei scurgeri de vid, motorul va injecta aerul necalculat, ceea ce va provoca o dereglare a amestecului de combustibil-aer.

Ralanti oscilant

Atunci cand discutam despre ralanti oscilant, acesta fie este mai mic, fie este mai mare, iar aceasta situatie are loc deoarece corpul de acceleratie incearca sa obtina o stare de mers in gol, incercand deschiderea si inchiderea clapetei de acceleratiei.

Ei bine, in cazul in care masina se confrunta cu scurgeri de vid, corpul acceleratiei nu va putea fi controlat, si de aceea ralanti-ul este oscilant.

Accelerare lenta

De foarte multe ori, accelerarea lenta a masinii are ca si cauza scurgerea de vid, dat fiind faptul ca motorul nu beneficiaza de amestecul combustibil-aer corect. Scurgerea de vid provoaca un amestec slab, iar astfel are loc acceleratia lenta.

Verificati codurile de eroare/defectiunile motorului

De fiecare data cand masina dumneavoastra se va confrunta cu scurgeri de vid, in tabloul de bord al acesteia se va aprinde un martor, si vor fi memorate codurile de probleme in unitatea de comanda a motorului. Este important de precizat faptul ca debimetrul de aer are rolul de a citi o valoare, in timp ce scurgerile de vid au ca si rezultat scaderea amestecului de aer-combustibil.

Ei bine, intr-o asemenea situatie de cele mai multe ori exista probleme cu amestecul de aer combustibil sau cu codurile de eroare pe rateuri, asa ca trebuie sa verificati acest lucru cu atentie.

Rateuri si explozii

De foarte multe ori cand masina se confrunta cu scurgeri de vid, se intampla sa apara astfel de probleme. Scurgerea de vid se datoreaza unui amestec de aer – combustibil necorespunzator, iar astfel motorul nu trage corect cu toti cilindrii. Din acest moment vor aparea coduri de eroare de intreruperi, iar acestea trebuie citite pentru depistarea erorilor.

Sunet grav sau gros al motorului

In cazul in care furtunele vidate se rup, o consecinta a acestui fapt poate fi sunetul ridicat al motorului, iar acest lucru se intampla din cauza faptului ca motorul aspira aer tot timpul prin scurgere. De regula aceste probleme sunt usor de depistat, doar trebuie sa cautati de unde vine sunetul.

Cum se depisteaza scurgerea de vid?

In prezent exista diferite modalitati care pot fi utilizate pentru depistarea unei scurgeri de vid. Cea mai indicata solutie, recomandata de catre foarte multi mecanici este reprezentata de utilizarea unei masini de fum EVP.

Toate service-urile auto dispun de astfel de masini speciale pentru depistarea scurgerilor de vid. Puteti chiar sa va cumparati o astfel de masina pentru acasa, pe care o puteti pastra in propriul garaj, si veti putea depista scurgerile de vid cand va fi cazul.

In cazul in care fie nu doriti sa cumparati o astfel de masina, fie nu va permiteti una, puteti sa folositi o tehnica foarte simpla, si anume apa + sapun. Trebuie doar sa obtineti amestecul celor doua si sa pulverizati in jurul admisiei, iar in cazul in care exista o scurgere de vid, atunci in zona de scurgere se vor forma bule.

Se poate insa sa nu existe chiar in toate cazurile bule, pentru ca discutam totusi despre vid, asa ca se poate incerca si o alta solutie, si anume pulverizarea unui spray in zona de admisie, acolo unde suspectati ca ar exista o scurgere de vid. Trebuie sa faceti acest lucru atunci cand motorul este la ralanti.

Dat fiind faptul ca spray-ul de frana este foarte inflamabil, il puteti utiliza, insa trebuie sa aveti o foarte mare grija, pentru ca o clipa de neatentie este suficienta pentru provocarea unui incendiu. Este necesar sa stiti ca atunci cand pulverizati detergentul respectiv, in zona unde exista scurgere, rezultatul va fi turararea motoarelor la ralanti, asa ca veti afla unde se afla scurgerile de vid.

De ce masina ruleaza aproape la fel chiar daca pierde vid?

Atunci cand exista o scurgere de vid masina ruleaza aproximativ la fel, in cazul in care scurgerea nu este mare. Acest lucru este firesc deoarece amestecul de aer-combustibil nu mai este de cea mai buna calitate.

In plus, contorul aerului va calcula cantitatea care ajunge in motor, dupa care va calcula si cantitatea de carburant de care are nevoie motorul pentru a obtine arderea perfecta, si pentru injectarea cantitatii perfecte.

In cazul in care exista scurgere de vid, amestecul aer-carburant nu va fi corespunzator pentru motor, motiv pentru care vor aparea coduri de eroare dar si diferite alte probleme.

Scurgerile de vid pot de asemenea sa provoace un ralanti oscilant din cauza faptului ca, corpul clapetei de acceleratie controleaza RPM-ul inactiv, asa ca atunci exista scurgeri de vid. In acest caz motorul aspira aerul din scurgeri, motiv pentru care clapeta de acceleratie nu mai este capabila sa controleze ralanti-ul in mod corespunzator.

In cazul in care exista o scurgere de vid din garnitura colectorului de admisie care se afla langa cilindru, inseamna ca numai un singur cilindru poate sa primeasca amestecul de combustibil – aer necorespunzator, ceea ce ar duce la aparitia unor incendii la acel cilindru. Acest lucru este recunoscut de catre codurile de eroare care vor aparea in unitatea de comanda a motorului si care vor putea fi cititie cu scanerul OBD2.

Asadar, in incheierea articolului trebuie sa tragem o concluzie, iar aceasta este ca de cele mai multe ori scurgerile de vid provoaca ralanti oscilant, dar si aparitia martorului in bord. Aceasta scurgere de vid deregleaza amestecul de combustibil si aer care va ajunge mult mai slab decat ar trebui in motor.

De asemenea, scurgerea de vid poate sa aiba ca rezultat acceleratia greoaie. Se poate depista scurgerea de vid cu un aparat de fum special sau folosind un spray inflamabil sau chiar cu un amestec de apa si sapun.

De cele mai multe ori aceste scurgeri apar din garnitura colectorului de admisie, din furtunele de vid sparte sau pot sa apara chiar si din garnitura corpului clapetei de acceleratie.

Sursa foto: youtube.com

Citeste si...
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...