Mazda 3 BK (2003 – 2008) pareri si probleme comune

Mazda 3 BK (2003 – 2008) pareri si probleme comune

Mazda 3 (cunoscuta sub numele de Mazda Axela in Japonia) este o masina fabricata in Japonia de Mazda. A fost introdusa in 2003 ca model pentru 2004, inlocuind Familia/323/Protege din segmentul C. O versiune orientata spre performanta a Mazda3 a fost comercializata ca Mazdaspeed3 in America de Nord, Axela in Japonia si Mazda 3 MPS in Europa.

O a doua generatie Mazda 3 pentru anul 2009 a fost prezentata la sfarsitul anului 2008, cu premiera sedanului la Salonul Auto de la Los Angeles si hatchback-ul la Salonul Auto de la Bologna. Pentru anul 2012, Mazda a inceput sa ofere Mazda 3 cu noua sa tehnologie SkyActiv, care include un nou motor cu injectie directa si o noua transmisie cu 6 trepte.

Seria BK Mazda 3 a fost lansata in Japonia in octombrie 2003 sub numele de Axela. Modelul a fost in general bine primit de presa auto pentru performantele sale, manevrabilitatea, stilul si interiorul, unii descriindu-l ca fiind un sedan sport mai scump.

Unele critici au inclus rezultatele testelor de economie a combustibilului si de testare a accidentelor (primind doar patru din maximum de cinci stele de la programul de testare a sigurantei EURO NCAP), din care ultima a fost corectata prin standardizarea a sase airbag-uri. In 2006, Mazda 3 a fost a doua masina cea mai bine vanduta din Canada si cea mai bine vanduta masina din Israel in perioada 2005-2007.

Sa trecem peste prezentarea generala si sa aflam mai multe detalii direct de la posesorii de Mazda 3. Noi, cei de la Dailydriven, am cumulat mai multe raspunsuri de la posesori pe care le-au lasat in review-uri la noi pe site.

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Mazda 3 1.6i (105 Hp)?”:

Titi Marian a raspuns: “Am ales acest model deoarece are fiabilitate mare, aspect placut, piese de schimb relativ ieftine, consum decent, tinuta de drum buna.”

Mihalic Adrian a raspuns: “O masina aspectuoasa si destul de rar intalnita la vremea aceea pe drum, acum scazand pretul la ea o cam vezi peste tot, dar modelul hatchback (a mea e sedan).”

Ticu Raluca a raspuns: “Visam de mult la o masina japoneza mai ales datorita raportului pret-calitate-aspect-dotari si cand am vazut-o a fost dragoste la prima vedere ❤️.”

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Mazda 3 1.4i (84 Hp)?”:

Stefan Pricop a raspuns: “Fiabilitate, consum mic, platforma foarte ok, fiind bazata pe Ford Focus din acei ani, stabila pe curbe. Scaune si pozitie la volan foarte ok.”

Mazda 3 BK (2003 – 2008) probleme comune

Cele mai intalnite probleme apar la:

Motorizari disponibile

  • 1.4 L - acest motor ofera o putere de 84 CP si un cuplu de 122 Nm;
  • 1.6 L - acest motor ofera o putere de 105 CP si un cuplu de 145 Nm;
  • 2.0 L - acest motor ofera o putere de 150 CP si un cuplu de 187 Nm;
  • 2.3 L MZR DISI Turbo - acest motor ofera o putere de 260 CP si un cuplu de 280 Nm;
  • 1.6 L MZ-CD common-rail diesel - acest motor ofera o putere de 109 CP si un cuplu de 240 Nm;
  • 2.0 L MZR-CD common-rail diesel - acest motor ofera o putere de 143 CP si un cuplu de 360 Nm;
  • 2.2 L MZR-CD common-rail diesel - acest motor ofera o putere de 185 CP si un cuplu de 400 Nm.

Cum se conduce si ce consum are Mazda 3?

Am intrebat posesorii de Mazda 3 despre experienta lor de condus la volanul unei astfel de masini. Am cumulat mai multe raspunsuri de la ei pe care vrem sa le impartasim si cu dumneavoastra.

La intrebarea “Cum se conduce in oras dar si in afara lui?”:

Alex Bizdoaca a raspuns: “In oras este destul de rigida si uneori parca prea barbateasca pentru oras, dar te obisnuiesti. La drum lung este in largul ei. Motorul mare face calatoria confortabila si stabilitatea in viraje iti da curaj sa fortezi la limita anvelopele.”

Titi Marian a raspuns: In oras masina se conduce ok. Depinde si de oras. Demarajul este bun, iar consumul este ok. In cazul Bucurestiului, mai mult timp stai in trafic decat sa te deplasezi. La drum lung masina se conduce bine. Un minus este faptul ca nu are pilot automat. Pedalele sunt ceva mai tari in comparatie cu Seat Ibiza. Directia este precisa.“

Stefan Pricop a raspuns: “In oras se conduce foarte bine, cutia etajata bine, este agila, directia buna, se parcheaza ok. La drum lung am observat lipsa intaririi directiei in functie de viteza, deci trebuie grija.”

Sa lasam la o parte experienta de condus si sa vorbim despre consumul unei Mazda 3. Am ales 3 motorizari diferite pentru a ne face o idee cat mai buna despre consum.

La intrebarea “Ce consum are Mazda 3 2.0i (150 Hp)?”:

Trusca Ovidiu a raspuns: “Are un consum de 9.2 la suta in oras si 6-8 la suta in afara, acum depinde si de talpa piciorului.”

La intrebarea “Ce consum are Mazda 3 1.6i (105 Hp)?”:

Titi Marian a raspuns: “Are consum mediu de 7.2, consum urban de 9-10 si consum extraurban de 6.5.”

Corujan Andreea a raspuns: “Tinand cont de modul de conducere, oscilez intre condus agresiv si economic (depinde de toane). In oras (Cluj-Napoca), in modul economic fireste, in perioada fara ambuteiaje severe, am scos 7.8 (mai jos nu vrea sa scada), iar extra 6.9 (mers cu turatii mari, ca de.. viteza si depasiri).”

La intrebarea “Ce consum are Mazda 3 1.4i (84 Hp)?”:

Tifui Dorin a raspuns: “Consum urban 7 aproximativ. Extra ia cam 5-6 la suta. Daca te dai la ea iti papa maxim 8 dar nu am reusit performanta asta. Cel mult 6.5.”

Fiabilitate

De multe ori cand auzim de masini care vin din partea Asiei ne gandim ca sunt fiabile. Se stie ca masinile asiatice sunt recunoscute pentru fiabilitatea lor. Oare si Mazda 3 este fiabila? Am intrebat posesorii de Mazda 3 despre fiabilitate si despre problemele cu care s-au confruntat la acest model.

La intrebarea “Cat de fiabil este Mazda 3 2.0i (150 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Alex Bizdoaca a raspuns: “Problemele majore ar fi legate de rugina, masina a trecut printr-o antifonare, dar cred ca necesita reparatii de tinichigerie constant.”

La intrebarea “Cat de fiabil este Mazda 3 1.6i (105 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Titi Marian a raspuns: “De cand am cumparat masina am schimbat radiatoarele de clima si de racire a motorului. Am facut revizia tehnica si cam atat. In rest nu am umblat deloc la ea.”

Mihalic Adrian a raspuns: “In teorie e fiablila, acum depinde de la masina la masina, eu am probleme mai urate cu rugina din cauza de lipsa de timp, la fel si cu senzorul de detonatii.”

Luchian Sofrone a raspuns: “Masina este fiabila din punct de vedere mecanic, nici o problema legata de electrica sau functionarea motorului. Schimbat baia de ulei fiind din tabla si o afecteaza materialele antiderapante. Schimbat amortizoare spate si brat suspensie dreapta.”

Corujan Andreea a raspuns: “Dupa 13 ani de existenta se prezinta bine, la achizitionare am schimbat doar discurile si uleiul; fireste ca (cunoscuta problema cu rugina) ma inspaimanta, dar se poate trata. In rest super masina, usor de intretinut cu aceasta motorizare.”

La intrebarea “Cat de fiabil este Mazda 3 1.4i (84 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Stefan Pricop a raspuns: “Nici o problema, nu consuma ulei precum alte masini de varsta ei si din clasa ei.”

Cat costa Mazda 3 BK (2003 – 2008) la mana a doua?

Am intrat pe site-ul celor de la Autovit pentru a ne informa cu pretul unei Mazda 3. De exemplu o Mazda 3, 2.0, din anul 2008 cu 236.000 de km la bord, are un pret de 3500 euro. In timp ce o Mazda 3, 1.6, din anul 2006 cu 220.000 de km are un pret de 1990 euro.

Sfaturi achizitie

Am intrebat posesorii despre ce sfaturi ne-ar da daca vrem sa cumparam o Mazda 3 si la ce ar trebui sa fim atenti. In cele ce urmeaza va prezentam cateva raspunsuri lasate de catre posesori in review-uri la noi pe site.

Trusca Ovidiu: “Sa aleaga motorul de 2.0 benzina. Putere si consum de 9.2 in oras la mers sportiv. Sa fie atenti la rugina. Cum spuneam, e boala lor.”

Alex Bizdoaca: “Nu cumparati Mazda 3 si in general mazda diesel. Japonezii fac motoare foarte bune pe benzina!! Atentie mare la rugina!”

Corujan Andreea: “Sa se gandeasca bine daca doresc o masina fiabila si nepretentiosa. Mazda si japonezele nu sunt pentru oricine, doar pentru cunoscatori, sa zic asa. Prima generatie inainte de facelift, se stie de problema cu rugina, cam atat, si fireste ca si asta se trateaza daca se mai poate.”

Bojneag Oana: “Sa si-o cumpere ca vor fi foarte multumiti insa sa isi ia un model mai nou pentru ca o masina de 16-17 ani e veche, si asta se simte la buzunar orice ai face, mai ales ca eu o folosesc zilnic. Sa fie atenti daca are km dati inapoi, sa fie intreaga, grila de la motor intreaga si na, sa fii atent ca si cu orice alta masina (daca iti iei second hand).”

Sursa foto: honestjohn.co.uk

Citeste si...
Despre motorul rotativ de pe Mazda RX-8
Despre motorul rotativ de pe Mazda RX-8

Motorul 13B-MSP Renesis este un motor complet rotativ si cel mai avansat al Mazda care a fost folosit in Mazda RX-8 din 2003 pana...

Motorul 2.0 SkyActiv-G (Mazda PE-VPS)
Motorul 2.0 SkyActiv-G (Mazda PE-VPS)

Modelul 2.0 SkyActiv-G (Mazda PE-VPS) este un motor pe benzina cu patru cilindri de 2,0 litri si a fost introdus pentru prima data...

Despre motorul Wankel de la Mazda
Despre motorul Wankel de la Mazda

Motorul 13B este un motor cunoscut Mazda Wankel. Acesta a fost produs peste 30 de ani si oferit pentru multe modele Mazda, inclusi...

Despre motorul SkyActiv-G 2.5T de la Mazda
Despre motorul SkyActiv-G 2.5T de la Mazda

SkyActiv-G 2.5T este un motor pe benzina cu turbocompresor de 2,5 litri cu injectie directa. Este prima unitate turbo de serie a s...