Supapa de retinere a pompei de servofrana defecta?

Supapa de retinere a pompei de servofrana defecta?

Semnele obisnuite ale unei supape de retinere a pompei de servofrana defecte include o dificultate mai mare in apasarea pedalei de frana, o pedala elastica sau complet nefunctionala.

Multe masini folosesc o pompa de servofrana pentru a oferi putere in plus sistemului de franare. Este construita pentru a oferi un flux consistent de lichid de frana hidraulic cilindrului principal al franei in timp ce creste presiunea de franare si ajuta masina sa opreasca mai repede. Aceasta componenta este des intalnita pe o varietate de masini obisnuite, camioane si SUV-uri.

Din cand in cand, pompa de servofrana este susceptibila de defectare sau de uzare. Aceasta include si supapa de retinere a pompei. Supapa este construita pentru a trage aerul prins in pompa fara a lasa alt aer sa intre in cilindru.

Ea protejeaza furtunurile franei de umplerea cu bule de aer ce ar avea impact serios in performanta la franare. Aceasta piesa conecteaza corpul pompei de servofrana cu furtunul de vid si este o solutie de siguranta care permite franelor sa functioneze chiar daca motorul este oprit.

De obicei, supapa de retinere a pompei de servofrana nu este verificata in timpul mentenantei de rutina, dar exista perioade in care aceasta piesa poate da semne de uzura sau pur si simplu supapa de retinere nu mai functioneaza.

Iata care sunt cateva din semnele care va avertizeaza ca ai probleme cu supapa de retinere a pompei de servofrana. Tine minte, aceste semne de avertizare ar trebui diagnosticate de un mecanic calificat si reparate in conformitate.

Pedala de frana e greu de actionat

Cand supapa de retinere a pompei de servofrana functioneaza corect, aplicarea presiunii pe pedala de frana este usoara si lina. Daca supapa nu functioneaza corect, operarea franelor devine mult mai dificila. Adica pedala nu mai este moale, ci agresiva si foarte greu de apasat.

Aceasta este cauzata de excesul de presiune din cilindrul principal pe care supapa de retinere este facuta sa o regleze. Inconsistenta pedalei de franare este un semn de avertizare ca exista o potentiala problema cu franele si imediat ar trebui verificate de un mecanic profesionist.

Franele se simt moi

Cand problema cu supapa de retinere a pompei de servofrana avanseaza, bule de aer se vor deplasa de-a lungul furtunurilor. In acest caz, aerul care ar trebui scos de valva de retinere intra in cilindrul principal si apoi in furtunurile de frana. Aceasta provoaca o reducere a presiunii in furtunuri, iar franele sunt moi. Cand conduci se simte ca si cum pedala de frana e moale, iar franelor le va lua mai mult sa opreasca masina.

Aceasta situatie necesita o verificare imediata a sistemului de franare. Cand aerul intra in furtunurile de frana, de obicei ramane blocat acolo din cauza ca franele sunt controlate hidraulic. Pentru a scoate aerul din furtunuri, sistemul de franare trebuie aerisit. Deci, cand experimentezi o problema ca aceasta, opreste imediat ce poti masina si trimite la verificat intregul sistem de franare.

Franele nu mai functioneaza

Cel mai rau caz se intampla cand supapele de retinere ale pompei de servofrana nu mai merg deloc si duc la oprirea completa a functionarii franelor. Sa speram ca nu se ajunge in acest punct, dar daca se intampla, opreste masina in siguranta, remorcheaz-o acasa si contacteaza un mecanic cu calificare in inspectia si inlocuirea sistemului de franare.

In functie de ce s-a defectat, reparatiile pot varia de la simpla inlocuire a supapei de retinere a pompei de servofrana la repararea si inlocuirea completa a sistemului de franare.

Supapa de retinere a pompei de servofrana este importanta pentru sistemul de franare si actioneaza ca o componenta de siguranta. Din acest motiv, problemele si semnele mai sus mentionate nu trebuie ignorate si lasate pe alta data. Contacteaza un mecanic calificat pentru a-ti verifica, diagnostica corect si a face reparatiile necesare la frane.

Sursa foto: rimmerbros.com, sunsettyres.co.uk

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...