Supapa de retinere a pompei de servofrana defecta?

Supapa de retinere a pompei de servofrana defecta?

Semnele obisnuite ale unei supape de retinere a pompei de servofrana defecte include o dificultate mai mare in apasarea pedalei de frana, o pedala elastica sau complet nefunctionala.

Multe masini folosesc o pompa de servofrana pentru a oferi putere in plus sistemului de franare. Este construita pentru a oferi un flux consistent de lichid de frana hidraulic cilindrului principal al franei in timp ce creste presiunea de franare si ajuta masina sa opreasca mai repede. Aceasta componenta este des intalnita pe o varietate de masini obisnuite, camioane si SUV-uri.

Din cand in cand, pompa de servofrana este susceptibila de defectare sau de uzare. Aceasta include si supapa de retinere a pompei. Supapa este construita pentru a trage aerul prins in pompa fara a lasa alt aer sa intre in cilindru.

Ea protejeaza furtunurile franei de umplerea cu bule de aer ce ar avea impact serios in performanta la franare. Aceasta piesa conecteaza corpul pompei de servofrana cu furtunul de vid si este o solutie de siguranta care permite franelor sa functioneze chiar daca motorul este oprit.

De obicei, supapa de retinere a pompei de servofrana nu este verificata in timpul mentenantei de rutina, dar exista perioade in care aceasta piesa poate da semne de uzura sau pur si simplu supapa de retinere nu mai functioneaza.

Iata care sunt cateva din semnele care va avertizeaza ca ai probleme cu supapa de retinere a pompei de servofrana. Tine minte, aceste semne de avertizare ar trebui diagnosticate de un mecanic calificat si reparate in conformitate.

Citeste si despre: cum se verifica daca servofrana este defecta

Pedala de frana e greu de actionat

Cand supapa de retinere a pompei de servofrana functioneaza corect, aplicarea presiunii pe pedala de frana este usoara si lina. Daca supapa nu functioneaza corect, operarea franelor devine mult mai dificila. Adica pedala nu mai este moale, ci agresiva si foarte greu de apasat.

Aceasta este cauzata de excesul de presiune din cilindrul principal pe care supapa de retinere este facuta sa o regleze. Inconsistenta pedalei de franare este un semn de avertizare ca exista o potentiala problema cu franele si imediat ar trebui verificate de un mecanic profesionist.

Franele se simt moi

Cand problema cu supapa de retinere a pompei de servofrana avanseaza, bule de aer se vor deplasa de-a lungul furtunurilor. In acest caz, aerul care ar trebui scos de valva de retinere intra in cilindrul principal si apoi in furtunurile de frana. Aceasta provoaca o reducere a presiunii in furtunuri, iar franele sunt moi. Cand conduci se simte ca si cum pedala de frana e moale, iar franelor le va lua mai mult sa opreasca masina.

Aceasta situatie necesita o verificare imediata a sistemului de franare. Cand aerul intra in furtunurile de frana, de obicei ramane blocat acolo din cauza ca franele sunt controlate hidraulic. Pentru a scoate aerul din furtunuri, sistemul de franare trebuie aerisit. Deci, cand experimentezi o problema ca aceasta, opreste imediat ce poti masina si trimite la verificat intregul sistem de franare.

Franele nu mai functioneaza

Cel mai rau caz se intampla cand supapele de retinere ale pompei de servofrana nu mai merg deloc si duc la oprirea completa a functionarii franelor. Sa speram ca nu se ajunge in acest punct, dar daca se intampla, opreste masina in siguranta, remorcheaz-o acasa si contacteaza un mecanic cu calificare in inspectia si inlocuirea sistemului de franare.

In functie de ce s-a defectat, reparatiile pot varia de la simpla inlocuire a supapei de retinere a pompei de servofrana la repararea si inlocuirea completa a sistemului de franare.

Supapa de retinere a pompei de servofrana este importanta pentru sistemul de franare si actioneaza ca o componenta de siguranta. Din acest motiv, problemele si semnele mai sus mentionate nu trebuie ignorate si lasate pe alta data. Contacteaza un mecanic calificat pentru a-ti verifica, diagnostica corect si a face reparatiile necesare la frane.

Citeste si despre: probleme cu sistemul de franare

Sursa foto: rimmerbros.com, sunsettyres.co.uk

Articole similare
Functionarea incorecta a pompei de ulei

Functionarea incorecta a pompei de ulei

Aceasta componenta are un rol deosebit de important in functionarea corecta a motorului, dar mai ales in performanta stabilita.

Pompa de apa defecta

Pompa de apa defecta

Motorul unui autovehicul functioneaza la o anumita temperatura, iar aceasta temperatura este necesar sa fie pastrata la nivel optim.

Ce trebuie sa stim despre inlocuirea pompei de ulei

Ce trebuie sa stim despre inlocuirea pompei de ulei

Pompele de ulei sunt dimensionate incat la turatii joase ale motorului sa asigure cantitatea de ulei necesara ungerii suprafetelor in frecare.

Totul despre supapa PCV

Totul despre supapa PCV

In sistemul de ventilare interna, cea mai importanta piesa este supapa PCV, nu furtunurile sau alte piese adiacente.

Cum sa cureti singur supapa EGR

Cum sa cureti singur supapa EGR

Ar fi indicat ca in cazul in care aveti nevoie de inlocuirea supapei EGR, sa va ocupati personal de aceasta reparatie auto.

P0002 masurare solenoid de combustibil. Supapa autonomie/performanta

P0002 masurare solenoid de combustibil. Supapa autonomie/performanta

P0002 masurare solenoid de combustibil. Supapa autonomie/performanta ,ce simptome are masina cand apare codul de eroare P0002? Din ce cauze apare eroare P0002?

Simptome ale unei supape de expansiune A/C defecte

Simptome ale unei supape de expansiune A/C defecte

Cand aveti o supapa de expansiune defecta, simptomele vor aparea imediat. Aceste simptome se vor referi la functionarea sistemului de aer conditionat.

Totul despre supapa EGR

Totul despre supapa EGR

Ce face supapa EGR? Care sunt simptomele unei supape infundate, cum trebuie curatata si cate tipuri de EGR exista?

Tot ce trebuie sa stiti despre supapa PCV

Tot ce trebuie sa stiti despre supapa PCV

Probabil ati auzit discutandu-se despre supapa PCV, insa exista posibilitatea sa nu fi auzit cat de importanta este aceasta in ceea ce priveste motorul.

Cod eroare OBD2 P0412

Cod eroare OBD2 P0412

Acest cod se refera la eroarea sistemului pompei secundare de injectie a aerului - supapa de control - zona A.

Cod eroare OBD2 P0413

Cod eroare OBD2 P0413

Acest cod se refera la eroarea sistemului pompei secundare de injectie a aerului - supapa de control - zona A - circuit deschis.

Cod eroare OBD2 P0414

Cod eroare OBD2 P0414

Acest cod se refera la eroarea sistemului pompei secundare de injectie a aerului - supapa de control - zona A - circuit scurtcircuitat.

Cod eroare OBD2 P0415

Cod eroare OBD2 P0415

Acest cod se refera la eroarea sistemului pompei secundare de injectie a aerului - supapa de control - zona B - probleme la circuit.

Cod eroare OBD2 P0416

Cod eroare OBD2 P0416

Acest cod se refera la eroarea sistemului pompei secundare de injectie a aerului - supapa de control - zona B - circuit deschis.

Cod eroare OBD2 P0417

Cod eroare OBD2 P0417

Acest cod se refera la eroarea sistemului pompei secundare de injectie a aerului - supapa de control - zona B - circuit scurtcircuitat.

Simptome ale pompei de ulei care ar trebui sa te ingrijoreze

Simptome ale pompei de ulei care ar trebui sa te ingrijoreze

Desi nu este una dintre reparatiile cele mai frecvent intalnite, schimbarea pompei de ulei s-ar putea sa survina la un moment dat.

Cod eroare OBD2 P0418

Cod eroare OBD2 P0418

Acest cod se refera la eroarea sistemului pompei secundare de injectie a aerului - releul - circuitul A.

Cod eroare OBD2 P0491

Cod eroare OBD2 P0491

Acest cod se refera la eroarea sistemului pompei secundare de injectie a aerului - bancul 1 - debit insuficient.

Cod eroare OBD2 P0492

Cod eroare OBD2 P0492

Acest cod se refera la eroarea sistemului pompei secundare de injectie a aerului - bancul 2 - debit insuficient.

Cod eroare OBD2 P0410

Cod eroare OBD2 P0410

Acest cod se refera la eroarea sistemului pompei secundare de injectie a aerului.

Cod eroare OBD2 P0411

Cod eroare OBD2 P0411

Acest cod se refera la eroarea sistemului pompei secundare de injectie a aerului - flux anormal.

Cod eroare OBD2 P0419

Cod eroare OBD2 P0419

Acest cod se refera la eroarea sistemului pompei secundare de injectie a aerului - releul - circuitul B.

P000B Raspuns lent din partea sistemului de pozitionare a arborelui cu came de evacuare

P000B Raspuns lent din partea sistemului de pozitionare a arborelui cu came de evacuare

Miscarea supapelor este tot timpul monitorizata si atunci cand apare o eroare in functionarea supapelor de evacuare acest cod va aparea.

10 defectiuni care vor aprinde martorul "check engine"

10 defectiuni care vor aprinde martorul "check engine"

Daca vedeti acest martor ca lumineaza nu trebuie sa intrati in panica, asta nu inseamna neaparat ca trebuie sa investiti o imensa suma de bani.

Supapa Wastegate: generalitati plus simptome defectiune

Supapa Wastegate: generalitati plus simptome defectiune

In acest articol vom vorbi despre o componenta foarte importanta a turbinei, mai exact despre supapa wastegate.

Probleme ale instalatiei de alimentare si simptome

Probleme ale instalatiei de alimentare si simptome

Cu timpul, instalatia de alimentare cu combustibil poate suferi defectiuni. In articol o sa detaliem defectiunile si cauzele lor.

Despre pompa de aer secundar de pe evacuare

Despre pompa de aer secundar de pe evacuare

Pompa de aer este o componenta esentiala a sistemului de injectie a aerului. De asemenea, este cunoscuta ca o pompa de smog.

ECU: Unitatea de comanda a motorului

ECU: Unitatea de comanda a motorului

Totul despre ECU, ce se intampla daca este defect, unde il gasesti, cum aflii ce erori are si cand trebuie si cum poti sa il inlocuiesti.

De ce miroase uleiul de motor a benzina?

De ce miroase uleiul de motor a benzina?

Vi s-a intamplat vreodata sa constatati ca uleiul de motor miroase a benzina? Veti afla mai multe detalii despre acest subiect in acest articol.

Durata de viata a bujiilor normale

Durata de viata a bujiilor normale

Din pacate bujiile, cu timpul, se uzeaza si necesita inlocuirea. In acest articol vom vorbi despre durata de viata a bujiilor si despre ce provoaca uzura lor.