Am amintit in repetate randuri de importanta martorilor de bord si de semnificatia fiecaruia dintre acestia. Este important sa stii ce inseamna fiecare martor si ce reprezinta culorile pe care le au acestia pentru a putea interveni in timp util si in mod corect.
In cadrul acestui articol iti vom spune tot ceea ce trebuie sa stii despre martorul de bord care indica “Putere redusa a motorului”.
Cu cat tehnologia auto devine mai complicata, cu atat mai multe lucruri pot merge prost. Cele mai multe dintre aceste defectiuni se manifesta sub forma unei lumini de avertizare. Nu toate modelele de automobil au un martor special pentru situatia in care puterea motorului devine redusa. Multe masini vor folosi martorul “Check-Engine” in acest sens, in timp ce altele au un martor special pentru “limp mode”.
Ce se intampla atunci cand se aprinde lumina de avertizare privind puterea redusa a motorului?
Majoritatea masinilor moderne au computere care controleaza si monitorizeaza motorul si transmisia. Acestea se numesc unitatea de control a motorului (ECU), iar pentru vehiculele automate, unitatea de control a transmisiei (TCU).
In cazul in care ECU sau TCU detecteaza o defectiune potential grava, este initiat programul de reducere a puterii motorului. Aceasta reducere a puterii motorului este o functie de siguranta care ajuta la prevenirea deteriorarii componentelor vehiculului. Viteza motorului (RPM) si anumite trepte de viteza pot fi, de asemenea, restrictionate.
Este periculos sa conduceti cu martorul de reducere a puterii motorului aprins?
ECU sau TCU a luat masurile de siguranta necesare prin initierea programului de reducere a puterii motorului, astfel incat ar trebui sa puteti conduce in siguranta pentru o perioada sau o distanta limitata. Cu toate acestea, programul de putere redusa a motorului poate fi activat din cauza unei defectiuni grave care trebuie investigata rapid. Acestea fiind spuse, este recomandat sa interveniti cat mai rapid.
De ce se aprinde becul de avertizare privind puterea redusa a motorului?
In anumite cazuri, martorul de putere redusa a motorului se aprinde simultan cu o alta lumina de avertizare. Daca acest lucru se intampla, de obicei, face ca diagnosticarea sa fie un proces mult mai simplu. Lumina de putere redusa a motorului este o avertizare generica ce poate acoperi multe defectiuni, asa ca, daca este singura lumina de avertizare care se aprinde, de obicei sunt necesare cititoare de coduri de diagnosticare pentru a localiza defectiunea.
Cele mai comune defectiuni legate de puterea redusa a motorului sunt urmatoarele:
- Controlul motorului / al turbocompresorului
- Probleme de cablare a motorului
- Defectiuni ale componentelor motorului
- Senzori defecti ai motorului
- Senzor de oxigen defect
- Sistemul de emisii / defectiuni ale motorului
- Defectiuni ale transmisiei
- Probleme de cablare a transmisiei
- Sistem de control electronic al acceleratiei (ETC) / senzor de pozitie al acceleratiei defect
- Sistemul de franare (se poate aprinde lumina de avertizare a franelor)
In concluzie, atunci cand va confruntati cu “limp mode”, adica putere redusa a motorului, cel mai probabil va confruntati cu o problema serioasa. Mai mult, daca continuati sa conduceti pentru o perioada mai lunga de timp in aceasta situatie, este posibil ca unele masini sa nu va mai permita pornirea motorului, tocmai pentru a il proteja.
sursa foto: https://www.clubopel.com/