Totul despre lichidul de servodirectie

Totul despre lichidul de servodirectie

V-ati intrebat vreodata de ce este atat de usor sa rotiti volanul unei masini cu un singur deget. Desi poate ati fost la sala de forta cativa ani si sunteti bine dotat cand vine vorba de musculatura, nu acesta este motivul, ci adevaratul motiv este rezultatul genial al ingineriei ce sta in spatele servodirectiei.

Servodirectia este un sistem electric sau hidraulic care ofera asistenta la directie la viteze mici. Este sistemul ce va permite sa manevrati cu usurinta volanul atunci cand cautati un loc de parcare in orasele super aglomerate din Romania.

La vehiculele cu servodirectie hidraulica, inspectarea servodirectiei cat si schimbul de ulei de servo este o manopera care trebuie efectuata mai des. In continuare vom vorbi despre sistemele de servodirectie si despre ce trebuie sa stiti in legatura cu uleiul servodirectiei.

 

Ce este servodirectia?

 

Servodirectia este un sistem care utilizeaza energie hidraulica sau electrica pentru a usura efortul necesar rotirii unui volan. Sistemele hidraulice traditionale au fost folosite de zeci de ani, dar in ultimul timp, sistemele electrice au castigat popularitate.

 

Citeste si despre: ce ulei de servodirectie sa alegi

 

Servodirectia hidraulica

 

Un sistem hidraulic este legat direct de directia masinii si este alimentat de o pompa care presurizeaza fluidul de servodirectie. Sistemele hidraulice sunt laudate pentru directia plina de viata dar criticate pentru intretinere si consum de energie.

 

 

Servodirectia electrica

 

Sistemele electrice sunt mai mici ca dimensiune, mai usoare si mai putin complexe, eliminand necesitatea unei pompe, a furtunurilor a unei curele si chiar a lichidului de servodirectie. Un motoras electric atasat in coloana directiei asigura impulsul de directie.

Datorita senzorilor de viteza, cuplu si miscare, sistemul electric de servodirectie face ajustari instantanee si automate. Cu toate acestea, sistemul de servo electric este adesea criticat din cauza ca servodirectia se deconecteaza sau este inconsecventa.

 

Servodirectia electrohidraulica

 

Un sistem electrohidraulic combina proprietatile sistemelor electrice si hidraulice. In loc sa foloseasca o pompa actionata de motor, acest sistem foloseste o pompa electrica pentru a pompa uleiul de servodirectie. Anumite sisteme electrohidraulice pot opri pompa electrica atunci cand nu sunt utilizate, asta pentru a economisi energie.

 

Ce este lichidul de servodirectie si ce culoare are?

 

Lichidul servo, este un tip de ulei care trece printr-un sistem de servo hidraulic si este ingredientul cheie in functionalitatea acestui sistem. Acest lichid are o nuanta rozalie sau galbuie. Unii producatori indeamna soferii sa foloseasca ulei de transmisie automata in loc de lichid de servo, acest ulei are culoarea rosie.

 

Citeste si despre: cat de des trebuie servisat sistemul de servodirectie

 

 

Cum verificati si schimbati uleiul de servodirectie?

 

Aveti nevoie de un spatiu de lucru drept, cum ar fi podeaua din garaj sau chiar pe strada daca nu incurcati ceilalti participanti la trafic.

In continuare va prezentam cativa pasi pe care sa ii parcurgeti pentru a schimba lichidul de servodirectie:

 

1. Ridicati capota si localizat rezervorul lichidului de servodirectie. Unele rezervoare sunt chiar deasupra sau in jurul pompei de servo. In timp ce altele sunt situate intr-o pozitie diferita in compartimentul motorului.

 

2. Curatati capacul rezervorului si scoateti-l. Majoritatea capacelor vor avea o joja cu indicatori de niveluri adecvate. Daca joja este umeda la un nivel adecvat atunci totul este in regula. Daca lichidul este sub nivel, atunci mai adaugati ulei de servo

 

3. Folosind o pompa de vacuum, scoateti lichidul din rezervor si depozitati-l intr-un recipient.

 

4. Blocati volanul masinii. Acest lucru ar trebui sa impinga mai mult lichid in rezervorul din sistemul de servodirectie.

 

5. Repetati pasii 3 si 4 pana rezervorul ramane gol

 

6. Cautati in manualul vehiculului capacitatea de lichid indicata de producator si umpleti rezervorul. 

 

7. Deblocati volanul masinii si rotiti-l. Acest lucru ar trebui sa impinga lichidul din rezervor in sistemul de servodirectie.

 

8. Repetati pasii de la punctul 7 pana cand nivelul rezervorului este unul corect.

Cat timp puteti conduce fara lichid de servodirectie?

 

Niciun mecanic sau producator nu va incuraja sa faceti acest lucru. Poate deteriora intregul sistem de servodirectie.

 

Cand trebuie schimbat lichidul de servo?

 

Inlocuiti-l atunci cand este vechi si murdar sau la aproximativ 100.000 km.

 

Care este diferenta dintre uleiul de servo si cel de transmisie?

 

Unele sisteme servo necesita un anumit tip de ulei de servodirectie, in timp ce altele necesita ulei de transmisie automata. Diferenta dintre cele doua se rezuma la compozitia chimica si la aditivi. Lichidul de transmisie este rosu, in schimb ce lichidul de servodirectie este rozaliu sau galbui.

 

Citeste si despre: ce inseamna lumina de avertizare a sistemului de servodirectie

 

 

Sursa foto: releupompamotorina.blogspot.com, medium.com, goldeagle.com

Articole similare
Totul despre convertizorul de cuplu

Totul despre convertizorul de cuplu

Acestea sunt cele mai importante informatii legate de convertizorul de cuplu al unei masini.

Cateva informatii utile despre lichidul de frana

Cateva informatii utile despre lichidul de frana

De unde stiu ce DOT are lichidul de frana pe care trebuie sa il pun in masina mea? Cum sa completezi lichidul de frana?

Despre lichidul de frana: DOT3 versus DOT4

Despre lichidul de frana: DOT3 versus DOT4

S-ar putea sa va intrebati de ce lichidul de frana Dot 3 nu a fost inlocuit in totalitate cu lichidul de frana Dot 4, daca cel din urma este mult mai bun

Totul despre cureaua de accesorii

Totul despre cureaua de accesorii

In acest articol vom vorbi despre cureau de accesorii, o curea carei nu ii este data atata importanta pe cat ar merita.

Pompa de servodirectie: Ce este pompa si ce rol are?

Pompa de servodirectie: Ce este pompa si ce rol are?

Semne ale unei pompe de servodirectie pe cale sa se strice. Cum sa rezolvi problema unei pompe de servo defecte?

Ce ulei de servodirectie sa alegi?

Ce ulei de servodirectie sa alegi?

Sfatul nostru este sa cumparati mereu ulei de inalta calitate pentru a va proteja sistemul hidraulic ( in cazul nostru sistemul de servodirectie).

Servodirectie: Ce este servodirectia si ce face?

Servodirectie: Ce este servodirectia si ce face?

Afla de la dailydriven care sunt semnele si simptomele unei servodirectii pe cale sa se defecteze. Reparatii si sfaturi de intretinere.

Totul despre consumul de antigel

Totul despre consumul de antigel

Poate ati auzit la posesorii de masini mai vechi sau care au un numar foarte mare de kilometrii ca masina scoate fum alb si consuma antigel.

Cand trebuie schimbat lichidul de frana?

Cand trebuie schimbat lichidul de frana?

Este important sa scoateti periodic lichidul afara de tot si sa il inlocuiti cu altul nou, pentru a asigura functionarea propice a acestuia.

Totul despre testerele de lichid de frana

Totul despre testerele de lichid de frana

Lichidul de frana vechi este foarte periculos pentru sistemul de franare, acesta este cunoscut sub numele de "ucigasul tacut" prin randul mecanicilor.

Ce inseamna lumina de avertizare a sistemului de servodirectie?

Ce inseamna lumina de avertizare a sistemului de servodirectie?

Lumina de avertizare ( martorul luminos ) al sistemului de servodirectie te anunta cand este o problema cu sistemul de servodirectie si va fi deconectat pana va fi reparat.

Totul despre supraincalzirea motorului

Totul despre supraincalzirea motorului

Atunci cand motorul se supraincalzeste, cu siguranta trebuie sa cititi acest articol pentru a putea remedia problema, sau, puteti merge in service.

Totul despre sistemul de evacuare

Totul despre sistemul de evacuare

Scopul marilor producatori, la inceput era sa creeze galerii de evacuare care sa fie pe cat posibil mai mici si solide.

Cand trebuie schimbat lichidul de frana?

Cand trebuie schimbat lichidul de frana?

Prin urmare, trebuie sa schimbati lichidul de frana cand este contaminat. Cum veti sti cand trebuie schimbat lichidul de frana?

Totul despre chiulasa masinii

Totul despre chiulasa masinii

Pentru a clarifica, corect se spune chiulasa, la plural se spune chiulase. Cea mai intalnita varianta este de chiuloasa care este total gresita.

Totul despre consumul de ulei al masinii

Totul despre consumul de ulei al masinii

Unii soferi sustin faptul ca motoarele pe benzina consuma mult mai mult ulei ca cele diesel, iar alti soferi sustin exact contrariul.

Totul despre pompa de injectie

Totul despre pompa de injectie

In acest articol vom vorbi despre o piesa foarte complexa si foarte importanta, mai exact despre pompa de injectie.

Totul despre clapeta de acceleratie

Totul despre clapeta de acceleratie

Murdaria si depunerile din interiorul carcasei, problemele electrice, scurgerile de vid, toate reprezinta indicatori de inlocuire a clapetei de acceleratie.

Ce este lichidul de racire pentru motor sau antigelul?

Ce este lichidul de racire pentru motor sau antigelul?

Afla cate tipuri de antigel sunt, cand trebuie schimbat si cata apa distilata trebuie sa pui in sistemul de racire.

La ce temperatura ingheata lichidul de parbriz?

La ce temperatura ingheata lichidul de parbriz?

Foloseste iarna lichid de parbriz special pentru iarna, pentru cativa lei in plus salvezi reparatii de cateva sute.

Totul despre supapa de expansiune A/C

Totul despre supapa de expansiune A/C

Costul de inlocuire poate varia intre 300 si 600 lei, de aceea va sfatuim sa cautati la cat mai multe service-uri si sa alegeti pretul cel mai convenabil.

Cand trebuie schimbat lichidul de curatare al parbrizului?

Cand trebuie schimbat lichidul de curatare al parbrizului?

Folositi lichid de curatare al parbrizului care contine antigel pe timpul iernii, pentru a preveni daune asupra sistemului de curatare.

Totul despre performanta AMG

Totul despre performanta AMG

Modelele AMG au un aspect mai agresiv, o performanta mult mai buna, o stabilitate excelenta, ele fiind cele mai scumpe modele de la Mercedes-Benz.

Totul despre supapa PCV

Totul despre supapa PCV

In sistemul de ventilare interna, cea mai importanta piesa este supapa PCV, nu furtunurile sau alte piese adiacente.

Totul despre distributia masinii

Totul despre distributia masinii

Distributia este una dintre cele mai importante componente (sau grup de componente) din motor, fara ea nimic nu poate functiona.

Totul despre luminile de ceata

Totul despre luminile de ceata

Pentru multi soferi, ceata este o provocare serioasa, din cauza ca nu multi experimenteaza acest fenomen. Vizibilitatea este mereu o provocare!

Totul despre supapa EGR

Totul despre supapa EGR

Ce face supapa EGR? Care sunt simptomele unei supape infundate, cum trebuie curatata si cate tipuri de EGR exista?

Totul despre pompa de inalta presiune (pompa de inalte)

Totul despre pompa de inalta presiune (pompa de inalte)

Pompa de inalta presiune se gaseste in componenta sistemului de injectie a motoarelor de generatie ceva mai noua care folosesc sistemul de injectie CR.

Totul despre arborele cotit

Totul despre arborele cotit

Arborele cotit este o componenta fundamentala a motorului unei masini. Este sistemul care converteste energia liniara in energie de rotatie.

Totul despre bujiile auto

Totul despre bujiile auto

Este necesar sa stii ca bujiile se pot uza inainte de termenul initial, sau pot sa functioneze mai mult decat este prevazut.