Uite de ce ruginesc piesele motorului

Uite de ce ruginesc piesele motorului

In mod normal, piesele care compun blocul motor sunt construite din materiale foarte rezistente impotriva coroziunii sau sunt tratate cu substante speciale pentru a evita aparitia acesteia. Cu toate acestea, coroziunea pieselor din angrenajul motorului este foarte greu de detectat fata de cea care apare la exteriorul autoturismului, necesita mult timp pentru a se dezvolta si o observam doar in stadiile finale. Cu toate acestea, este recomandat sa verificati si starea pieselor din punct de vedere structural, pentru a putea identifica si remedia problemele de acest tip in timp util.

In functie de cat de des realizati reviziile periodice si de modul in care intretineti autoturismul dumneavoastra si de calitatea lichidelor pe care le utilizati, este posibil ca motorul dumneavoastra sa sufere deja de coroziune daca are o vechime mai mare de 5 ani, in functie de clima zonei in care locuiti. Chiar daca motorul prezinta deja urme de coroziune, acestea pot fi indepartate si nu ar trebui sa fie foarte greu sa scapati de aceasta problema.

In ceea ce priveste piesele din angrenajul motorului exista mai multe cauza care afecteaza diferite componente si care pot cauza coroziunea. La fel ca si in cazul ruginirii pieselor metalice, debutul coroziunii dureaza destul de mult si este cauzat in principiu de reactii chimice daunatoare care au loc in interiorul motorului, dar dupa ce incepe dezvoltarea activa nivelul de coroziune creste mult mai rapid.


Una dintre cele mai des intalnite situatii este coroziunea la temperaturi ridicate, care are loc atunci cand din diferite motive se realizeaza supraincalzirea motorului foarte des. In momentul in care temperaturile sunt foarte mari exista riscul de oxidare, care provoaca corodarea unor componente din angrenaj. De cele mai multe ori aceasta situatie are loc atunci cand nivelul sau calitatea uleiului de motor lasa de dorit, iar intre piesele metalice din motor se produce frecare.

Cea de a doua situatie pe care o putem intalni este aparitia coroziunii in crapaturi, care de obicei apare in zonele mici si in golurile din jurul motorului, inclusiv pe langa garnituri. Acest tip de coroziune apare ca urmare a uzurii pieselor sie ste un proces normal, deoarece piesele se degradeaza in timp prin utilizare. Este cel mai usor sa scapam de aceasta problema daca realizam mententa si schimburile de componente in timp util.

Coroziunea chimica, poate cea mai periculoasa dintre cele mentionate pana acum, are loc atunci cand in camera de ardere a motorului sunt generati compusi nocivi, de exemplu acid sulfuric. Atunci cand uleiul se amesteca cu apa si se arde se pot forma astfel de compusi care apoi se vor depune pe piesele din angrenaj si pot deveni destul de daunatori.

Ultimul tip de coroziune este cea de tip galvanica, care are loc ca urmare a unei reactii electrochimice si se intampla atunci cand doua metale complet diferite si care au in componenta chimicale reactibile vin in contact electric unul cu celalalt. Acest proces nu avem cum sa il evitam si are loc in cadrul oricarui motor, dar este normal si impactul produs asupra gradului de uzura al motorului este foarte redus.

Ce probleme poate cauza coroziunea asupra bunei functionari a motorului?

Acum ca am vorbit despre metodele prin care se poate coroda un motor si care sunt cauzele acestuia, va vom spune si despre defectiunile care apar ca urmare a corodarii pieselor din angrenaj. In cazul in care coroziunea nu este verificata, tinuta sub control si eliminata, gradul de uzura al componentelor va creste semnificativ, durata de viata a motorului va scadea, iar costurile de reparatie pot deveni rapid foarte costisitoare.

Supraincalzirea motorului este una dintre cele mai des intalnite defectiuni ce apar ca urmare a corodarii motorului. Asa cum am mentionat si in alte dati, atunci cand exista frecare intre piesele din interiorul motorul acesta se va supraincalzi, iar in situatia in care acestea sunt si corodate, temperatura va creste si mai mult, se vor forma depuneri de rugina si metal care vor contamina piesele mai puternic si vor ajunge si in sistemul de racire provocand alte scurgeri.

Un alt tip de probleme, iar aici vorbim de probleme multiple, apar atunci cand este afectat in mod direct functionarea si performanta motorului. Cel mai probabil, atunci cand componentele motorului vor fi corodate, va trebui sa facem fata rateurilor la aprinderea combustibilului, eficienta de ardere foarte redusa si o putere mai mica decat in mod normal. Coroziunea si depunerile interfereaza in mod direct cu procesul de ardere al combustibilului, ceea ce va insemna ca motorul nu va mai fi capabil sa realizeze procesul in mod normal.

Alte defectiuni care apar ca urmare a corodarii componentelor sunt defectarea injectoarelor de combustibil si a filtrelor de combustibil si ulei. In momentul in care nivelul de coroziune creste, depunerile se vor acumula in injectoare iar acestea se vor bloca rapid, scazand semnificativ eficienta motorului.

In acelasi timp, uleiul va deveni mult mai gros si va bloca filtrul de ulei de motor, iar combustibilul fiind contaminat va uza rapid filtrul de combustibil. Toate aceste defectiuni vor scadea drastic performantele motorului si vor provoca alte pagube insemnate.

Citeste si...
Incalzirea motorului pe timp de iarna este doar un mit. Afla recomandarile specialistilor
Incalzirea motorului pe timp de iarna este doar un mit. Afla recomandarile specialistilor

Scaderea temperaturilor aduce si mai multe responsablitati conducatorilor auto. Acestia trebuie sa aiba in vedere echiparea corect...

Uite cum este influentata durata de viata a motorului in functie de felul in care este intretinut
Uite cum este influentata durata de viata a motorului in functie de felul in care este intretinut

LUCRURI OBLIGATORII DE STIUT pentru cresterea duratei de functionare a motoarelor auto Avansul tehnologic a contribuit major la cr...

Este motorul TFSI fiabil?
Este motorul TFSI fiabil?

In momentul in care dorim sa achizitionam un autoturism Audi, indiferent ca acesta este nou sau second hand, atunci cand il vom ca...

Ce este motorul Wankel si cum functioneaza motorul rotativ?
Ce este motorul Wankel si cum functioneaza motorul rotativ?

Motorul Wankel sau motorul rotativ Motorul Wankel este un motor rotativ cu ardere interna care a fost inventat in anul 1954 de cat...