VW Passat B6 ( 2005–2010) pareri si probleme comune

VW Passat B6 ( 2005–2010) pareri si probleme comune

Volkswagen Passat este o serie de masini mari de familie fabricate si comercializate de producatorul german de automobile Volkswagen din 1973 pana in prezent. A fost comercializat diferit ca Dasher, Santana, Quantum, Magotan, Corsar si Carat. Generatiile succesive ale modelului Passat poarta denumirile interne Volkswagen B1, B2 etc.

In 2008, Volkswagen a lansat Passat CC, o varianta coupe cu patru usi a modelului Passat. In ianuarie 2011, Volkswagen a anuntat ca va lansa un alt model Passat, desemnat intern Volkswagen New Midsize Sedan sau NMS, care va fi fabricat la uzina de asamblare Volkswagen Chattanooga.

SAIC-Volkswagen produce, de asemenea, Passat NMS in fabrica sa din Nanjing. Passat NMS este vandut pe pietele nord-americane, sud-coreene, chineze si din Orientul Mijlociu. Un nou model Passat a intrat in productie in Europa in 2014, pe baza platformei MQB.

In 2019, programul Passat NMS a fost impartit in doua, pe masura ce cel nord-american a continuat sa fie produs pe o platforma mai veche, in timp ce chinezul Passat a trecut pe platforma MQB, ceea ce inseamna ca Volkswagen comercializeaza in prezent trei modele de Passat la nivel global.

B6 Passat a fost afisat pentru prima data la Salonul Auto de la Geneva din martie 2005 si a fost lansat in Europa in vara anului 2005. Spre deosebire de predecesorul sau, B6 Passat nu si-a mai impartasit platforma cu modelul echivalent al Audi (Audi A4). Bazat pe o versiune modificata a platformei PQ35 (PQ46) a modelului Mk5 Golf, B6 a prezentat mai degraba o structura a motorului transversala decat longitudinala a predecesorului sau, la fel ca generatiile anterioare B3 si B4, care erau legate de platforma A2 (Golf).

Avantajele adaugate ale platformei PQ46 sunt evidente in special prin gradul sau mare de rigiditate la torsiune, care il plaseaza mai aproape de un Porsche 911 din generatia 997 in ceea ce priveste rigiditatea sasiului.

Lasand la o parte prezentarea generala cat si istoria acestei masini, sa intram mai in amanunt si sa aflam anumite pareri direct de la posesorii de Passat B6. Noi, cei de la Dailydriven am cumulat mai multe pareri direct la posesori din review-urile pe care acestia le-au facut la noi pe site.

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Volkswagen Passat 2.0 TDI (170 Hp) Automatic?”, posesorii au raspuns:

Scarlat Valentin: “Era cea mai la indemana masina, spatioasa, automata si destul de puternica. Perfecta pentru familie, dar si pentru drumuri de unul singur.”

Mocanu Ionut: “Spatiu interior si design modern raportat la anul de fabricatie.”

Sa trecem la o alta motorizare, vorbim despre Volkswagen Passat 1.9 TDI PDE (105). Aici avem foarte multe review-uri. I-am intrebat de ce au ales sa cumpere acest model. Am ales cele mai cuprinzatoare raspunsuri:

Ciobanu Alexandru a raspuns: “Am ales acest model deoarece sunt multumit de marca in general si am avut modelul anterior pentru aproape 7 ani. Dupa ce am schimbat inca 5-6 masini, marci si motorizari diferite, am ajuns tot la Volkswagen.”

Hava Darius a raspuns: “Am ales acest model deoarece mi-a placut prima data aspectul dupa ce am ajuns sa o conduc mi-a placut stabilitatea ei pe sosea.”

Albu Catalin a raspuns: “In principal am crezut ca sunt masini fiabile dar in realitate am fost cam dezamagit de masina. Bine nu inseamna ca nu sunt masini bune, probabil sunt eu mai ghinionist :).”

Ionescu Diana a raspuns: “Pentru ca arata bine si pentru familie si pentru spatiu, pentru ca avem o fetita mica care sta lejer in spate fara probleme.”

Pintea Petrica a raspuns: “Nu am ales sa cumpar acest model! Printr-o pura intamplare am achizitionat-o si sunt multumit. As recomanda-o si altor persoane!”

Mihai Girghescu a raspuns: “Calitatea materialelor, motorul 1.9 tdi este unul testat, confortul sporit fata de Logan, pozitia fata de drum este excelenta, iluminarea pe timp de noapte buna.”

Probleme comune VW Passat B6 (2005-2010)

Pana acum am vorbit numai de bine despre aceasta masina destul de populara. Haideti sa descoperim si ce probleme comune au acest model. Si ca sa fim cat mai aproape de adevar am cautat prin review-urile lasate de posesori sa vedem ce probleme au avut la acest model. Am cautat pe site-ul nostru si ne-am documentat si prin review-urile de prin strainatate si am tras o concluzie. Cele mai des intalnite probleme la VW Passat B6 apar la:

  • ambreiaj;
  • volanta;
  • sistemul de franare (in special etrierii);
  • alternator;
  • electromotor;
  • partea electrica;
  • arborele cu came;
  • frana de mana electrica.

Motorizari disponibile

Injectia stratificata de combustibil este utilizata in fiecare versiune cu motor pe benzina a modelului Passat, variind de la 1,4 la 3,6 litri (DOHC de 1,6 litri poate atinge 100 km/h in 11,4 secunde, dar dieselul cu sistem direct de injectie (TDI) de 2,0 litri este cea mai cautata versiune din Europa (disponibila atat in ​​140 CP (103 kW; 138 CP), cat si in 170 CP (125 kW; 168 CP) ) variante).

Pe piata SUA, un motor I4 turboalimentat de 2,0 litri de 200 CP (147 kW; 197 CP) este motorul de baza sau un motor VR6 de 3,6 litri de 280 CP (206 kW; 276 CP) ca upgrade (disponibil numai pe modelul turbo de baza de 2,0 litri) si transmisii automate. Incepand cu anul 2009, motorul VR6 si optiunea 4motion nu mai erau disponibile in SUA pe berlina si vagonul Passat, dar sunt disponibile pe Passat CC.

In februarie 2008, 2.0 FSI a fost inlocuit cu noul motor TSI de 1,8 litri dezvoltat de Audi si transmisie automata cu 6 trepte. T-ul de 1,8 litri este evaluat la 160 CP (118 kW; 158 CP) si 250 Nm si accelereaza de la 0-100 km/h in 8,6 secunde, atingand o viteza maxima de 220 km. In acelasi timp, motorul TDI de 2.0 litri din gama Audi, care incorporeaza tehnologia de injectie common rail a inlocuit unitatile TDI existente de 2.0 litri. Tehnologia common rail foloseste mai putin combustibil si este mai silentioasa in exploatare. Acest motor face parte din politica mai larga a Grupului Volkswagen pentru partajarea motorului.

In Asia, PQ46 Passat a fost lansat de FAW-VW drept Magotan, dupa ce cealalta societate mixta Volkswagen, Shanghai Volkswagen, a decis sa continue sa utilizeze platforma B5 pentru Passat si Passat Lingyu (Passat cu ampatament lung). Incepand din august 2010, versiunea pentru modelul Passat B6 va fi oferita in Asia, care este un model complet importat. Dar aceasta masina se numeste pur si simplu Volkswagen Variant in China, pentru a nu face referire la numele „Passat“ sau „Magotan“.

Exclusiv pentru Europa, Japonia, Australia si Noua Zeelanda a fost o editie limitata Passat R36, care avea un motor V6 de 3,6 litri. Aceasta versiune a modelului Passat a scos 300 CP si a inclus o dubla evacuare, un bot agresiv si tractiune integrala.

In continuare va vom prezenta si alte tipuri de motorizari pe care le ofera Passat B6, pentru a va face o idee cat mai bun despre gama oferita de catre VW:

  • 1.4 TSI - accelereaza pana la 100 de km/h in 10.5 secunde;
  • 1.6 FSI - accelereaza pana la 100 de km/h in 11.4 secunde;
  • 1.8 TSI - accelereaza pana la 100 de km/h in 8.6 secunde;
  • 1.8 TSI DSG - accelereaza pana la 100 de km/h in 8.5 secunde;
  • 1.9 TDI - accelereaza pana la 100 de km/h in 12.1 secunde;
  • 2.0 FSI - accelereaza pana la 100 de km/h in 9.4 secunde;
  • 2.0 TDI, 140 CP - accelereaza pana la 100 de km/h in 9.8 secunde;
  • 2.0 TDI, 170 CP - accelereaza pana la 100 de km/h in 8.6 secunde;
  • 2.0 TDI CR, 170 CP - accelereaza pana la 100 de km/h in 8.6 secunde;
  • 2.0 TSI - accelereaza pana la 100 de km/h in 7.6 secunde;
  • R36 - accelereaza pana la 100 de km/h in 5.6 secunde.

Cum se conduce Passat B6 si ce consum are?

Nu exista prea mult sunet de vant, zgomot al anvelopelor sau zgomot al motorului. Si nu sunteti constienti de caracteristicile electronice de siguranta complexe, deoarece dinamica de baza a masinii este atat de buna incat rareori simt nevoia sa isi faca simtita prezenta. Nu se simte la fel de precis sau la fel de sportiv ca un Mondeo si nu iti aduce un ranjet pe fata. Dar nu este nimic in neregula si asta este o calitate in sine.

Scaunele sunt foarte confortabile. Exista o multime de locuri pentru a aranja lucrurile. Fiecare dintre buzunarele usii din fata este modelat pentru a putea depozita o sticla de suc de 0.5 sau chiar de 1 litru.

In anumite privinte, vechiul Passat era un rival pentru Mercedes Benz C-Class, prin aceea ca puteai cumpara acelasi tip de calitate cu o specificatie mai mare pentru aceiasi bani. La fel ca Honda Accord, noul Passat este chiar mai mult un rival pentru Clasa C. Si este o masina mult mai buna decat modelul vechi.

Si aici, am vrut parerea direct de la posesori despre cum se conduce Passat B6 in oras si ce consum are o astfel de masina.

La intrebarea “Cum se conduce in oras?”

Ciobanu Alexandru a raspuns: “Decent. Acelasi incovenient pe care l-am mai spus. Cutie manuala, plansa de turatii mica, trebuie sa “mesteci” in cutie practic non-stop.”

Hava Darius a raspuns: “Pentru un oras aglomerat este putin mai greu deoarece caroseria este lunga si lata. Dar nu este imposibil de condus.”

Pintea Petrica a raspuns: “In orasele aglomerate este mai greu deoarece este lunga si mai greu cu parcarile.”

Florin Daniel a raspuns: “E o masina destul se mare, insa datorita servo-ului electric, e o masina usor de utilizat in oras.”

Mercioiu Gabriel a raspuns: “Datorita faptului ca este destul de maricica, sunt unele probleme la parcare. In rest, in trafic se descurca foarte bine.”

Referitor la consum, deoarece sa fim seriosi pe toti ne intereseaza acest lucru, posesorii au avut raspunsuri care ne pot edifica. La intrebarea “Ce consum are Volkswagen Passat 1.9 TDI PDE (105)?”:

Hava Darius: “Un mers normal la drum lung consuma undeva 4.5%. Mixt 5.5% iar in oras undeva la 6-7%”.

Albu Catalin: “Depinde de starea in care ma aflu, in extern am un consum de aproximativ 5.2 la % dar in oras nu imi place sa ma incurc mult in trafic si calc un pic cam tare pedala deci prin urmare un consum un pic cam mare de 11- 12 %.”

Adrian a raspuns: “5l-6l afara pana in 110h, 7l-8l pe autostrada la 130h, minim 8l.”

Fiabilitate

Inginerii Volkswagen nu s-au putut hotari ce sa faca cu motorul lui Passat. La inceput a fost asezat longitudinal, asezat in fata rotilor din fata, la fel ca la Audi.

Apoi, in 1988, l-au asezat orizontal, ca si Golf. Apoi, in 1996, s-au intors la stilul Audi longitudinal. Apoi, in 1995, am obtinut un nou Passat, din nou cu un motor transversal.

Indiferent de model, compania are un pretendent care este cumparat pentru fiabilitate, confort si rafinament. Exact asa se intampla cu preferatul companiei germane, Passat. Dar fiabilitatea nu este intotdeauna la fel de buna pe cat v-ar face sa credeti o insigna VW.

Ca sa fim mai aproape de adevar, haideti sa descoperim impreuna detalii despre fiabilitatea masinii direct la posesorii de Passat B6 care au lasat un review pe site-ul nostru.

La intrebarea “Cat de fiabil este Volkswagen Passat 1.9 TDI PDE (105) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea”:

Hava Darius a raspuns: “Este foarte fiabila. In vreo 50.000 km am schimbat doar o bucsa la roata din fata dreapta, termostatul si suruburile de reglaj unghi cadere la rotile din spate. In rest am facut distributia, schimb de filtre, schimb de ulei si placute de frana (consumabile).”

Vasile Andrei a raspuns: “Raman fara acceleratie, e senzatia aia ca si cum ai ramane fara motorina, motorul nu moare dar nu se accelereaza, am schimbat senzorul g28, pedala noua de acceleratie, bujii, EGR dar nimic, calculator verificat si multe altele.”

Sandu Viorel a raspuns: “Probleme ivite in doi ani de cand sunt proprietar: motorase frana de mana, consum ulei, garnitura pompa tandem, turbocompresor, discuri frana, consum.”

Ionescu Diana a raspuns: “Este foarte fiabila si nu te lasa pe drum, cel putin pe mine, pentru ca mi-am cumparat tester, in caz de pica ceva rezolv mai repede sa nu pierd timpul, in rest e ok.”

Bujor Alexandru a raspuns: “Cand am primit-o avea deja unele probleme precum planetara care am inteles ca avea aceasta problema de mult timp. Si rulmentul. In afara de asta nimic deosebit. Problema pe care eu am intalnit-o la aceasta masina si la alte Passat-uri ale prietenilor este frana de mana electrica. Aceasta se strica foarte usor, motoroasele de la etrier defectandu-se foarte usor.”

Florin Daniel a raspuns: “Acest motor, este unul foarte fiabil. Consider ca probleme unei masini apar in momentul in care aceasta nu este intretinuta. Pana in prezent am reconditionat turbosuflanta si am schimbat pompa de motorina.”

David Florin a raspuns: “La 9 zile de la achizitie ambreiajul fara volanta (s-a spart placa de presiune). Etrierii electrici de la frana de mana, axul cu came plus cilindrul 1 si 2 arsi, plus tacheti sparti la 1 an de la achizitie. La 15 zile de la scoaterea din service a masinii cu motorul segmentat mi-a luat-o turbina pe ulei. Apoi, acum 2 luni tot ce inseamna electrica farurilor.”

Cat costa VW Passat B6 (2005-2010) la mana a doua?

Bineinteles ca aici pretul depinde de motorizarea aleasa, de anul fabricatiei si de numarul de km pe care ii masina i-a parcurs. Dar pentru a ne face o idee in mare, am intrat pe site-ul colegilor de la Autovit si ne-am documentat referitor la pretul unui Passat B6.

De exemplu un Passat din 2007, 1.9 TDI, 105 CP, cu 250.000 de km la bord are un pret de 2500 de euro. Mergem mai departe si luam un alt exemplu, Passat 2.0 TDI, din 2009, cu 315.000 de km are un pret de 4200 de euro. Asadar putem spune ca pretul de achizitie al unui Passat B6 la mana a doua ar fi undeva intre 3000 de euro si pana la 6000-7000 de euro.

Am fost curiosi ce ne-ar sfatui posesorii de VW Passat B6 despre o eventuala achizitie a unei astfel de masini. Am citit cateva raspunsuri pe care acestia le-au dat si vrem sa le impartasim cu dumneavoastra.

La intrebarea “Ce ii sfatuiti pe cei care isi doresc o astfel de masina?”, posesorii au raspuns:

Mihai Girghescu: “Sa verifice la cumparare sh serie caroserie, serie geamuri sa fie identice (in caz de accident difera), oalele amortizoarelor in caz de accident se vad sudurile pe ele, uzura cauciucurilor daca este uniforma, rulajul la cald al motorului (dupa ce are 90 de grade) sa fie rotund, pierderi de lichide sub motor sa nu aiba, existenta cric si roata de rezerva, eventual istoric R.A.R online.”

Hava Darius: “Nu conteaza ce masina cumperi, la toate modelele de masini trebuie sa fii foarte atent. Cred ca fiecare stie povestea sa nu scoata fum alb sau negru sa nu tremure la ralanti, la rugina, la suspensie si nu in ultimul rand la esteticul masinii.”

Sursa foto: pinterest.com, carmagazine.co.uk