5 probleme majore ale autoturismelor

5 probleme majore ale autoturismelor

Cand iti dai seama ca masina ta are nevoie urgenta de atentie?

Masinile tind sa dezvolte simptome inainte de a avea o problema tehnica, fie ea minora sau majora. Este indicat sa ii acorzi atentie si sa recunosti semnalele pe care masina ti le transmite atunci cand are o problema.

Unele probleme pot fi minore, cum ar fi un pneu dezumflat si pot astepta, insa altele pot fi majore, cum ar fi ruperea curelei de accesorii. In cazuri majore trebuie sa stii ce sa faci ca sa protejezi cat mai bine masina.

5 probleme majore ale autoturismelor si care sunt semnele lor

1. Evacuare scoate fum

Evacuarea masinii elimina gazele arse de motor in procesul de ardere. Asa ca fumul scos de evacuare inseamna ca vine din motor si de multe ori anunta probleme majore. Fumul alb scos pe teava de evacuare inseamna ca antigelul intra in camera de ardere.

Daca masina scoate fum alb trebuie sa vezi un mecanic cat mai repede. Antigelul sau lichidul de racire nu trebuie sa ajunga niciodata in motor.

Antigelul care ajunge in motor poate sa insemne un bloc motor crapat sau un segment al pistonului tocit. In ambele variante, motorul are probleme care trebuie rezolvate urgent.

                     

Pe evacuare iese fum negru. Ce inseamna fumul negru? Fumul negru apare cand combustibilul este ars incomplet. Poate sa fie vorba despre un injector defect, o problema la distributie, supapele sunt actionate cu intarziere de axul cu came sau un senzor defect, de exemplu senzorul de oxigen poate fi defect si de aici amestecul din camera de ardere se face diferit fata de trecut.

Oricum ar fi, daca observi ca masina ta scoate mult fum negru, fa-ti o programare la un mecanic cat mai repede.

Pe evacuare iese fum albastru. Ce inseamna fumul albastru scos de masina?

In camera de ardere ajunge ulei si o cauza posibila ar fi defectarea segmentul de ungere al pistonului. Pe exteriorul pistoanelor sunt montati 3 segmenti, unul de ardere, altul de compresie si cel de-al treilea, de ungere. Rolul celui de ungere este sa impiedice uleiul sa ajunga in camera de ardere.

Daca masina scoate fum albastru, inseamna ca acest segment nu-si mai face treaba si trebuie inlocuit. Nu amana prea mult reparatia, in caz contrat poti distruge complet motorul.

Citeste si despre: fumul albastru pe evacuare

2. Motor care da rateuri

Cand motorul inceteaza sa mai mearga liniar si da rateuri, situatia se va inrautatii destul de repede.

Pe cand Daciile impanzeau Romania, cu totii am experimentat senzatia unui motor care da rateuri. Practic erau pierderi de putere, masina se ingatuie si ai impresia ca pierzi puterea.

Motivul atunci era combustibilul prost insa in ziua de azi rar mai gasesti combustibil cu apa in el. Un alt motiv poate fi o bujie crapata la masinile pe benzina, un injector infundat sau o compresie mica in unul sau mai multe pistoane.

Citeste si despre: este sigur sa conduci daca motorul da rateuri

Compresia din piston poate scadea din cauza unei crapaturi in blocul motor, din cauza segmentilor pistonului, din cauza unei garnituri de chiulasa arse sau unei supape care nu mai functioneaza in parametrii.

Niciuna din variante nu o sa aiba un final fericit. Incearca ca singurul drum pe care il faci cu o masina care are simptomele de mai sus, sa fie pana la cel mai apropiat service.

3. Directia nu mai functioneaza cum trebuie

Cosmarul oricarui sofer este sa ramana fara frane sau fara directie. Nimic nu poate fi mai urat cand te aflii in spatele volanului si acesta nu mai functioneaza corect.

Daca volanul nu sta drept in linie dreapta, vibreaza puternic, este foarte rigid cand virezi sau se simte ca si cum ar fi desprins de tot sistemul de directie, atunci trebuie sa ajungi urgent cu masina in service.

Sistemul de directie este un sistem complex ce contine mai multe componente, cum ar fi si servodirectia si implicit are multe piese care pot ceda. Incearca sa verifici directia de fiecare data cand faci revizia masinii.

4. Franele nu functioneaza cum trebuie

Cu cat tehnica avanseaza cu atat apar sisteme mai complexe pentru a usura munca soferului si a face masina mai sigura. Franele moderne au doua circuite separate de frana, in cazul in care unul cedeaza si au si o servofrana.

Servofrana ajuta soferul si amplifica forta de apasare si presiunea din sistemul de franare. Practic, pe o masina cu servofrana trebuie doar sa atingi pedala fata de una fara servofrana in care trebuie sa apesi pedala pana la fund pentru aceleasi rezultate de franare.

Daca simti ca pedala de frana este mai moale sau ca masina nu mai are acceasi reactie la franare ca inainte, apeleaza la un mecanic si verifica tot sistemul de frana.

5. Apare in bord un martor luminos

Caca in bordul masinii se aprinde un martor cum ar fi "check-engine" sau te atentioneaza ca nu mai ai ulei sau ca alte sisteme importante nu functioneaza, cum ar fi ABS, ESP etc. 

Citeste si despre: este bine sa conduci cu martorul ABS aprins in bord

Sursa foto: audiworld.com, yourmechanic.com, xdalys.lt, nexteer.com

Articole similare

Daca radiatorul de racire nu ar exista atunci motorul nu si-ar putea face racirea, deci s-ar supraincalzi, lucru care ar duce la distrugerea lui.

Pompa de combustibil este responsabila pentru circularea combustibilului din rezervor pana la motor. Pompa este localizata in interiorul rezervorului.

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului pompei injectorului reductor - tensiune ridicata.

Afla de la Dailydriven cat de trebuie sa inspectezi sistemul de servodirectie? Din ce este compusa directia masinii?