5 probleme majore ale autoturismelor

5 probleme majore ale autoturismelor

Masinile tind sa dezvolte simptome inainte de a avea o problema tehnica, fie ea minora sau majora. Este indicat sa ii acorzi atentie si sa recunosti semnalele pe care masina ti le transmite atunci cand are o problema.

Unele probleme pot fi minore, cum ar fi un pneu dezumflat si pot astepta, insa altele pot fi majore, cum ar fi ruperea curelei de accesorii. In cazuri majore trebuie sa stii ce sa faci ca sa protejezi cat mai bine masina.

1. Evacuare scoate fum

Evacuarea masinii elimina gazele arse de motor in procesul de ardere. Asa ca fumul scos de evacuare inseamna ca vine din motor si de multe ori anunta probleme majore. Fumul alb scos pe teava de evacuare inseamna ca antigelul intra in camera de ardere.

Daca masina scoate fum alb trebuie sa vezi un mecanic cat mai repede. Antigelul sau lichidul de racire nu trebuie sa ajunga niciodata in motor.

Antigelul care ajunge in motor poate sa insemne un bloc motor crapat sau un segment al pistonului tocit. In ambele variante, motorul are probleme care trebuie rezolvate urgent.

Pe evacuare iese fum negru. Ce inseamna fumul negru? Fumul negru apare cand combustibilul este ars incomplet. Poate sa fie vorba despre un injector defect, o problema la distributie, supapele sunt actionate cu intarziere de axul cu came sau un senzor defect, de exemplu senzorul de oxigen poate fi defect si de aici amestecul din camera de ardere se face diferit fata de trecut.

Oricum ar fi, daca observi ca masina ta scoate mult fum negru, fa-ti o programare la un mecanic cat mai repede.

Ce inseamna fumul albastru scos de masina?

In camera de ardere ajunge ulei si o cauza posibila ar fi defectarea segmentul de ungere al pistonului. Pe exteriorul pistoanelor sunt montati 3 segmenti, unul de ardere, altul de compresie si cel de-al treilea, de ungere. Rolul celui de ungere este sa impiedice uleiul sa ajunga in camera de ardere.

Daca masina scoate fum albastru, inseamna ca acest segment nu-si mai face treaba si trebuie inlocuit. Nu amana prea mult reparatia, in caz contrat poti distruge complet motorul.

2. Motor care da rateuri

Cand motorul inceteaza sa mai mearga liniar si da rateuri, situatia se va inrautatii destul de repede.

Pe cand Daciile impanzeau Romania, cu totii am experimentat senzatia unui motor care da rateuri. Practic erau pierderi de putere, masina se ingatuie si ai impresia ca pierzi puterea.

Motivul atunci era combustibilul prost insa in ziua de azi rar mai gasesti combustibil cu apa in el. Un alt motiv poate fi o bujie crapata la masinile pe benzina, un injector infundat sau o compresie mica in unul sau mai multe pistoane.

Compresia din piston poate scadea din cauza unei crapaturi in blocul motor, din cauza segmentilor pistonului, din cauza unei garnituri de chiulasa arse sau unei supape care nu mai functioneaza in parametrii.

Niciuna din variante nu o sa aiba un final fericit. Incearca ca singurul drum pe care il faci cu o masina care are simptomele de mai sus, sa fie pana la cel mai apropiat service.

3. Directia nu mai functioneaza cum trebuie

Cosmarul oricarui sofer este sa ramana fara frane sau fara directie. Nimic nu poate fi mai urat cand te aflii in spatele volanului si acesta nu mai functioneaza corect.

Daca volanul nu sta drept in linie dreapta, vibreaza puternic, este foarte rigid cand virezi sau se simte ca si cum ar fi desprins de tot sistemul de directie, atunci trebuie sa ajungi urgent cu masina in service.

Sistemul de directie este un sistem complex ce contine mai multe componente, cum ar fi si servodirectia si implicit are multe piese care pot ceda. Incearca sa verifici directia de fiecare data cand faci revizia masinii.

4. Franele nu functioneaza cum trebuie

Cu cat tehnica avanseaza cu atat apar sisteme mai complexe pentru a usura munca soferului si a face masina mai sigura. Franele moderne au doua circuite separate de frana, in cazul in care unul cedeaza si au si o servofrana.

Servofrana ajuta soferul si amplifica forta de apasare si presiunea din sistemul de franare. Practic, pe o masina cu servofrana trebuie doar sa atingi pedala fata de una fara servofrana in care trebuie sa apesi pedala pana la fund pentru aceleasi rezultate de franare.

Daca simti ca pedala de frana este mai moale sau ca masina nu mai are acceasi reactie la franare ca inainte, apeleaza la un mecanic si verifica tot sistemul de frana.

5. Apare in bord un martor luminos

Daca in bordul masinii se aprinde un martorul check-engine sau te atentioneaza ca nu mai ai ulei sau ca alte sisteme importante nu functioneaza, cum ar fi martor ABS, martor ESP etc.

Citeste si...
Trebuie lasata masina in viteza cand e parcata?
Trebuie lasata masina in viteza cand e parcata?

O situatie in care probabil fiecare sofer isi exprima parea in mod diferit, in functie de cum s-a obisnuit sau de ce informatii a...

Cat de des trebuie spalata masina?
Cat de des trebuie spalata masina?

Proprietarii de autoturisme sunt foarte mult timp ingrijorati de intretinerea vehicului lor. Lucruri precum rotirea pneurilor, pre...

Top 10 probleme de siguranta a anvelopelor pe care fiecare proprietar de masina trebuie sa le cunoasca
Top 10 probleme de siguranta a anvelopelor pe care fiecare proprietar de masina trebuie sa le cunoasca

Anvelopele auto sunt vulnerabile la perforari si multe alte defectiuni. Daca observati galme sau o uzura necorespunzatoare a anvel...

Trebuie sa lasi masina in viteza cand parchezi?
Trebuie sa lasi masina in viteza cand parchezi?

Un scenariu de cosmar, prin care probabil a trecut aproape orice sofer cel putin o data, fie din neatentie sau din oboseala, este...