Fiecare motor cu combustie interna are nevoie de aer pentru a functiona. Fara el, combustibilul nu arde si nu ofera forta necesara pentru a da putere motorului. Dar aerul trebuie sa fie si curat.
Altfel, praful si mizeria vor afecta motorul, reducandu-i performanta, uzand componentele metalice si scurtand viata masinii. Cand motorul nu primeste destul aer, este supus unui efort suplimentar.
Aici intervine filtrul de aer al masinii. Din momentul in care pornesti masina si pana cand o opresti, filtrul de aer lucreaza permanent. El livreaza cantitatea potrivita de aer motorului si opreste mizeria care poate sa-i dauneze.
Totusi, chiar si cele mai bune filtre de aer isi vor face treaba doar pentru o perioada de timp. Deci, cum stim ca trebuie sa schimbam filtrul de aer?
Depinde mult de conditiile de condus. Daca faci multe opriri si porniri prin oras sau daca iti petreci timpul pe drumuri off-road probabil va trebui sa inlocuiesti filtrul de aer mult mai des ca cineva care conduce mai rar si, de obicei, pe sosele in afara localitatii.
Filtrul de aer ar trebui schimbat undeva intre 9.000 si 16.000 km si ideal ar fi ca in acelasi timp sa-ti schimbi uleiul. Sau cel putin, ar trebui sa faci o verificare a uleiului. Mai pe scurt, nu te costa nimic sa arunci o privire si vei evita reparatiile costisitoare de mai tarziu.
Indiferent de aceste instructiuni, fiind dat ca filtrele de aer se pot uza in mod diferit, ar trebui sa cunosti simptomele care indica faptul ca filtrul de aer a ajuns la finalul vietii sale. Semnele ca filtrul de aer trebuie inlocuit sunt:
- o crestere semnificativa a consumului de combustibil;
- probleme la aprindere, pornire inceata sau esec in pornire;
- rateuri ale motorului;
- ralanti dur ;
-
check-engine este aprins .
Daca experimentezi unul din aceste simptome, va trebui sa-ti inlocuiesti filtrul de aer de urgenta.
Sursa foto: yourmechanic.com, vfauto.com