Fiecare motor cu combustie interna are nevoie de aer pentru a functiona. Fara el, combustibilul nu arde si nu ofera forta necesara pentru a da putere motorului. Dar aerul trebuie sa fie si curat.
Altfel, praful si mizeria vor afecta motorul, reducandu-i performanta, uzand componentele metalice si scurtand viata masinii. Cand motorul nu primeste destul aer, este supus unui efort suplimentar.
Aici intervine filtrul de aer al masinii. Din momentul in care pornesti masina si pana cand o opresti, filtrul de aer lucreaza permanent. El livreaza cantitatea potrivita de aer motorului si opreste mizeria care poate sa-i dauneze.
Totusi, chiar si cele mai bune filtre de aer isi vor face treaba doar pentru o perioada de timp. Deci, cum stim ca trebuie sa schimbam filtrul de aer?
Citeste si despre: cum iti dai seama daca un filtru de aer este de calitate
Depinde mult de conditiile de condus. Daca faci multe opriri si porniri prin oras sau daca iti petreci timpul pe drumuri off-road probabil va trebui sa inlocuiesti filtrul de aer mult mai des ca cineva care conduce mai rar si, de obicei, pe sosele in afara localitatii.
Filtrul de aer ar trebui schimbat undeva intre 9.000 si 16.000 km si ideal ar fi ca in acelasi timp sa-ti schimbi uleiul. Sau cel putin, ar trebui sa faci o verificare a uleiului. Mai pe scurt, nu te costa nimic sa arunci o privire si vei evita reparatiile costisitoare de mai tarziu.
Indiferent de aceste instructiuni, fiind dat ca filtrele de aer se pot uza in mod diferit, ar trebui sa cunosti simptomele care indica faptul ca filtrul de aer a ajuns la finalul vietii sale. Semnele ca filtrul de aer trebuie inlocuit sunt:
- o crestere semnificativa a consumului de combustibil;
- probleme la aprindere, pornire inceata sau esec in pornire;
- rateuri ale motorului;
- ralanti dur ;
Daca experimentezi unul din aceste simptome, va trebui sa-ti inlocuiesti filtrul de aer de urgenta.
Citeste si despre: pareri Ford Focus I
Sursa foto: yourmechanic.com, vfauto.com
Daca o cutie tine in medie 150.000 de km este normal sa te astepti sa ai probleme daca vei cumpara o masina la mana a doua cu multi kilometri.
Ce face filtrul de aer al masinii si cat de des trebuie schimbat. Ce filtru de aer sa cumperi?
Chiar daca faci tot posibilul ca filtrul masinii tale sa ramana cat mai curat, nu poti influenta mediul sau conditiile de trafic.
Senzorul de masa de aer are un rol esential in functionarea motoarelor pe benzina si diesel.
Uleiul de motor nu trebuie sa fie niciodata in filtrul de aer. In functie de modul cum a ajuns acolo, pot fi necesare reparatii majore sau minore.
In timp, filtrul de aer se poate murdari si infunda, iar lipsa aerului poate afecta starea generala de functionare a masinii.
Cum se comporta masina cand filtrul de aer este infundat? Cel mai bine este sa il verifici cand faci revizia masinii si daca este cazul sa il schimbi atunci
Cat de des trebuie sa schimb filtrul de aer? Cum poate afecta un filtru de aer motorul?
Senzorii pentru fluxul de aer nu au data de expirare si nu sunt inlcusi in lista de mentenanta a producatorului.
Dupa ce airbag-urile se umfla o singura data, acestea trebuie inlocuite. Afla care sunt costurile.
Ai simtit in ultima perioada ca pedala de frana este mai moale?Atunci cand stai la semafor cu piciorul pe frana pedala se apasa din ce in ce mai mult?
Cum functioneaza aerul conditionat? Afla detalii despre principalele sale componente si despre functionarea acestora.
O masina fara aer conditionat este de-a dreptul insuportabila, afla de la noi cum functioneaza si cum ajunge sa creeze confortul mult dorit.
Pompa de aer este o componenta esentiala a sistemului de injectie a aerului. De asemenea, este cunoscuta ca o pompa de smog.
4 sfaturi despre cum sa prelungesti viata sistemului A/C al masinii tale.
Masinile si autovehiculele moderne, mai ales cele destinate transportului de pasageri, SUV-urile si camionetele sunt dotate cu anvelope fara camere.
Daca ai o masina si vrei sa demonstrezi ca este cu adevarat importanta pentru tine, trebuie sa ai grija de ea asa cum ai avea de tine in fiecare zi.
Avantajul motoarelor racite cu apa este ca se incalzesc rapid si mentin temperature motorului mai bine decat cele racite cu aer.
Daca nu va spalati masina in mod regulat, acesti contaminati ar putea diminua vopseaua si aspectul general al vehiculului.
Un mecanic calificat iti va recomanda sa schimbi lichidul de servodirectie daca are culoarea maro deschis atunci cand iti inspecteaza masina.
In articolul de azi vom vorbi despre suspensii sport (statice), despre air-ride, despre suspensiile hidraulice si multe altele.
Cate tipuri de roti de rezerva exista? Cand trebuie inlocuite si cum trebuie folosite corect?
Daca instalatia de aer conditionat a masinii nu mai are freon, atunci nu o sa mai bage aer rece.
Suspensiile pe aer au fost folosite timp de multi ani la camioane, autobuze si alte vehicule de mare tonaj, dar in ultimii ani au devenit extrem de populare
Iata cateva instructiuni generale pentru potrivirea filtrului de ulei corespunzator cu vascozitatea corecta a uleiului.
Cand conduci pe pana, janta pune presiune mare pe anvelopa, stranguland-o intre janta si sosea.
Simptome ale unui evaporator/vaporizator defect sau pe cale sa se defecteze. Sfaturi reparatie evaporator.
Pentru a evita aparitia fenomenului de frane moi, lasa suficient spatiu pentru placutele de frana.
Ni se intampla tuturor. Vezi acel cui mic iesind in afara sau auzi sunetul psss scos de aerul care iese din cauciucul intepat.
Franare ineficienta? Placute de frana uzate si discuri tocite? Cand trebuie sa le schimbi.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login