De ce ajunge ulei in intercooler?

De ce ajunge ulei in intercooler?

O cauza comuna a unei erori de la turbo este uleiul in conducta intercoolerului. Intercoolerul este un dispozitiv fixat pentru racirea aerului care intra in motorul masinii dumneavoastra, masina echipata cu un sistem de supraalimentare.

Acumularea de ulei in intercooler nu este un semn bun, in special intr-un intercooler aer-aer. Arata ca exista o defectiune la turbocompresorul dumneavoastra, care trebuie solutionata rapid. Ignorand aceasta problema, va impiedica performanta motorului dumneavoastra si de asemenea a racitorului.

Veti invata astazi cateva dintre cauzele pentru care uleiul ajunge in conducta de la intercooler.

Ce face ca uleiul sa ajunga in conductele de la intercooler?

Datoria racitorului-intercooler-ului masinii dumneavoastra este aceea de a reduce temperatura aerului compresat din turbina. In timp ce raceste acel aer, creste densitatea aerului transferata la motorul dumneavoastra, creand astfel mai multi cai putere pentru aceeasi cilindree, comparativ cu un motor aspirat natural unde aerul ajunge in motor la presiunea atmosferica.

Turbocompresorul sau compresorul comprima aerul si acesta creste temperatura aerului, care devine foarte ridicata. In timp ce temperatura creste, densitatea scade (continutul de oxigen).

Astfel, atunci cand intercoolerul raceste acest aer, permite aerului sa fie mai dens si mai bogat in oxigen cand ajunge in motor, iar acest lucru permite arderea mai calitativa a amestecului.

Prin urmare, imbunatateste combustia si ofera motorului mai multa putere.

Intercoolerul nu trebuie sa aiba nici o urma de ulei in el, nici prin cerinte operationale sau prin proiectare. Turbocompresorul dumneavoastra ruleaza la o viteza de 280,000 rotatii pe minut, iar din sistemul dumneavoastra de ungere a motorului este lubrifiat si el cu ulei.

Dupa o perioada lunga de timp sau atunci cand exista o defectiune la turbo, garniturile pot incepe sa piarda ulei care ajunge in aerul comprimat eliberat de catre turbocompresor, care se acumuleaza in partea de jos a intercoolerului.

Atunci exista posibilitatea sa aveti urme de ulei in intercooler pe masura ce cantitatea de ulei din el creste, iar acestea cu siguranta nu sunt vesti bune.

Evidentiate mai jos, sunt cele mai comune cauze care pot determina aparitia uleiului in intercooler.

  • O presiune a uleiului foarte ridicata
  • Admisia filtrului de aer blocata
  • Repararea gresita a turbine
  • Garnituri nepotrivite
  • O conducta de retur ulei blocata sau rasucita
  • Filtru de aer infundat
  • Parti de la turbo deteriorate

Atunci cand apare problema asta, trebuie sa rezolvati aceasta scurgere din turbocompresorul dumneavoastra pe cat de repede posibil.

Citeste si...
Ulei din cutie e prea incins? Cum iti dai seama?
Ulei din cutie e prea incins? Cum iti dai seama?

Te-ai întrebat vreodată dacă transmisia mașinii tale funcționează la o temperatură prea ridicată sau prea scăzută? Temperatura tra...

Exista ulei de motor de vara si ulei de iarna?
Exista ulei de motor de vara si ulei de iarna?

Anotimpurile si implicit temperatura, afecteaza vascozitatea uleiului de motor si modul in care acesta functioneaza. Un ulei de mo...

Ce ulei de servodirectie sa alegi?
Ce ulei de servodirectie sa alegi?

In acest articol vom vorbi despre uleiul de servodirectie. Un ulei destul de important dar foarte putin bagat in seama de catre so...

Cat ulei este normal sa consume masina?
Cat ulei este normal sa consume masina?

Nu exista un standard clar sau un raspuns exact pentru aceasta intrebare, fiecare model de masina in parte avand caracteristici pr...