Despre motorul R18A de la Honda

Despre motorul R18A de la Honda

Motorul R18A de 1.8 litri a fost prezentat in 2006 pentru Honda Civic. Aceasta noua serie R a fost creata pentru a inlocui vechile motoare din seria D. R18 este un inlocuitor pentru motorul D17.

Are un bloc de cilindrii din aluminiu si un cap cilindric ( chiulasa ) din aluminiu cu 16 valve SOHC. Pistoanele din aluminiu sunt racite cu ulei prin jeturi de racire instalate in blocul motorului.

Motorul are o distributie pe lant in loc de o curea de distributie, ca in cazul motoarelor din seria D anterioare. R18 nu are dispozitive hidraulice ( tachetii sunt verificati si ajustati la fiecare 40.000 km). Distanta ventilului pentru supapele de admisie este de 0,18-0,22mm, evacuare - 0,23-0,27 mm.

Motorul are deja sistemul de sincronizarea variabila a supapelor al sistemului Honda i-VTEC. Exista, de asemenea, o galerie de admisie din plastic.

Motorul R18 a fost modificat pentru a obtine o deplasare mai mare pentru modelul mai mare de la Honda, cum ar fi Accord. Aceasta versiune de 2,0 litri este motorul R20A.

Specificatii motor: Motorul este produs de Honda Motor intre 2006 si pana in prezent. Blocul motor este fabricat din aluminiu, chiulasa la fel, este alimentat numai cu benzina, poate veni cu carburator sau cu injectie directa de combustibil.

Motorul are 4 cilindri cu 4 supape pe fiecare in parte. O capacitate cilindrica de 1799 cc, o rata a compresiei de 10.5 :1. Motorul dezvolta 140 de CP la 6300 rot/min si un cuplu de 174 Nm la 4300 rot/min.

Ulei recomandat: 0W-20, 0W-30, 5W-20, 5W-30 si o capacitate a carterului inferior de 3.7 litri.

Aplicabilitate:

Probleme ale motorului R18 si fiabilitate

  1. Batai ale motorului.
  2. Intinzatorul curelei de transmisie produce un zgomot. Viata curelei este de 100.000 km.
  3. Vibratii. Daca un motor este rece, este bine. Dar daca vibratia continua tot timpul, verificati montura stanga a motorului.

Utilizarea uleiului de motor recomandat este esentiala. Acest lucru va pastra sistemul VTEC in stare buna pentru o perioada lunga de timp. Durata de viata a motorului R18 este de aproximativ 300.000 km.

Modificari

  1. R18A1 - versiunea motorului pentru piata japoneza si nord-americana. 10,5 rata de compresie, 141 CP, 128 ft lb (174 Nm).
  2. R18A2 - versiunea europeana. 10,5 raportul de compresie, 140 CP, 128 ft lb (174 Nm). Produsa din anul 2012.
  3. R18Z1 - versiune pentru modelul Civic din Asia de Sud-Est 2012+. 10,6 raportul de compresie, 141 CP, 128 ft lb (174 Nm).

Sursa foto: youtube.com

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...