Acest motor a fost conceput special pentru modelul Nissan GTR, care a fost renascut in 2007. In schimb, la motorul RB26DETT cu sase cilindri, ca si la predecesorul sau, inginerii Nissan au decis sa utilizeze un motor V6 mai compact. Nu au inceput de la zero. Ca baza, au luat versiunea V6 testata in timp - VQ37VHR. Dar multe parti au fost redezvoltate desigur.
Motorul are bloc nou de cilindri. Este fabricat din aluminiu si are un unghi de inclinatie al cilindrilor de 60 °. Dar acest motor nu are camasi de fonta. In loc de aceasta, pe peretele fiecarui cilindru este un strat de 0,15 mm din otel cu continut scazut de carbon. Deplasarea crescuta a fost realizata prin instalarea noului arbore cotit cu cursa mai lunga.
Aceasta modificare a avut ca rezultat dimensiunile partilor inferioare marite. Inaltimea blocului cilindrului este acum de 244 mm. Lungimea tijei de legatura este de 165 mm. Inaltimea de compresie a pistoanelor forjate din aluminiu este de 34,3 mm.
Motorul vine cu chiulasa din aluminiu cu doi arbori cu came cu patru supape pe cilindru. Arborii cu came de admisie si evacuare sunt echipati cu sistem continuu de reglare variabila a supapelor (CVTCS). Diametrul supapei de admisie este de 37 mm, valva de evacuare - 32,2 mm.
Lantul unic de distributie actioneaza arborii cu came prin arborele cotit. In sine, lantul de sincronizare este foarte fiabil pe acest motor. Ultimul TT din numele motorului inseamna ca are doua turbocompresoare. Are turbocompresoare IHI RHF55, care produceau o crestere de 0,75 bari pana in anul 2010.
In 2010, presiunea a crescut pana la 0,9 bar. Motorul a primit noi galerii de admisie si evacuare. Aceste manipulari au ajutat la obtinerea de 530 CP la 6400 rpm. Dupa un an, in 2011, pe acest motor au fost instalate noi duze de combustibil mai eficiente, antene redezvoltate, actualizare ECU.
Puterea a fost ridicata la 545 CP. 2016 Modelul Nissan GTR a imbunatatit si motorul de 565 CP. Exista un nou sistem de aprindere, colectoare de evacuare din titan si un cuplu mai mare.
Specificatii motor
- Producator: Tochigi Plant
- Anii de productie: 2007-prezent
- Material bloc cilindru: Aluminiu
- Material chiulasa: Aluminiu
- Tipul combustibilului: Benzina
- Sistem de alimentare: Injectie de combustibil
- Configuratie: V
- Numarul de cilindri: 6
- Supape pe cilindru: 4
- Schema de comanda a supapelor: DOHC
- Diametru, mm: 95.5
- Cursa, mm: 88.4
- Capacitate, cc: 3799
- Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpi, cu turbocompresor
- Rata compresiei: 9:1: 1
- Putere, HP: 485/6400, 530/6400, 540/6400, 565/6800
- Cuplu: 588 Nm /3200-5200, 612 Nm /3200-6000, 632 Nm /3200-5800, 633 Nm /3300-5800
- Ordine de aprindere: 1-2-3-4-5-6
- Ulei de motor recomandat: 0W-40, 10W-40
- Capacitate ulei de motor, litri: 5.5 (2007-2011), 5.0 (2011+)
- Intervalul schimbului de ulei, km: 10.000
Aplicabilitate: Nissan GTR R35, Nissan Juke R
Probleme ale motorului VR38DETT 3.8l si fiabilitate
Motorul are un potential de tuning bun datorita pieselor durabile si fiabile din stoc, insa este greu de spus cat de lunga este durata de viata a motorului datorita unui stil de condus specific mai agresiv.
Sursa foto: dustrunnersauto.com, exoticcarhacks.com