Despre motorul VR38DETT de la Nissan

Despre motorul VR38DETT de la Nissan

Acest motor a fost conceput special pentru modelul Nissan GTR, care a fost renascut in 2007. In schimb, la motorul RB26DETT cu sase cilindri, ca si la predecesorul sau, inginerii Nissan au decis sa utilizeze un motor V6 mai compact. Nu au inceput de la zero. Ca baza, au luat versiunea V6 testata in timp - VQ37VHR. Dar multe parti au fost redezvoltate desigur.

Motorul are bloc nou de cilindri. Este fabricat din aluminiu si are un unghi de inclinatie al cilindrilor de 60 °. Dar acest motor nu are camasi de fonta. In loc de aceasta, pe peretele fiecarui cilindru este un strat de 0,15 mm din otel cu continut scazut de carbon. Deplasarea crescuta a fost realizata prin instalarea noului arbore cotit cu cursa mai lunga.

Aceasta modificare a avut ca rezultat dimensiunile partilor inferioare marite. Inaltimea blocului cilindrului este acum de 244 mm. Lungimea tijei de legatura este de 165 mm. Inaltimea de compresie a pistoanelor forjate din aluminiu este de 34,3 mm.

Motorul vine cu chiulasa din aluminiu cu doi arbori cu came cu patru supape pe cilindru. Arborii cu came de admisie si evacuare sunt echipati cu sistem continuu de reglare variabila a supapelor (CVTCS). Diametrul supapei de admisie este de 37 mm, valva de evacuare - 32,2 mm.

Lantul unic de distributie actioneaza arborii cu came prin arborele cotit. In sine, lantul de sincronizare este foarte fiabil pe acest motor. Ultimul TT din numele motorului inseamna ca are doua turbocompresoare. Are turbocompresoare IHI RHF55, care produceau o crestere de 0,75 bari pana in anul 2010.

In 2010, presiunea a crescut pana la 0,9 bar. Motorul a primit noi galerii de admisie si evacuare. Aceste manipulari au ajutat la obtinerea de 530 CP la 6400 rpm. Dupa un an, in 2011, pe acest motor au fost instalate noi duze de combustibil mai eficiente, antene redezvoltate, actualizare ECU.

Puterea a fost ridicata la 545 CP. 2016 Modelul Nissan GTR a imbunatatit si motorul de 565 CP. Exista un nou sistem de aprindere, colectoare de evacuare din titan si un cuplu mai mare.

Citeste si despre: motorul VQ37VHR de la Nissan

Specificatii motor

Producator: Tochigi Plant

Anii de productie: 2007-prezent

Material bloc cilindru: Aluminiu

Material chiulasa: Aluminiu

Tipul combustibilului: Benzina

Sistem de alimentare: Injectie de combustibil 

Configuratie: V

Numarul de cilindri: 6

Supape pe cilindru: 4

Schema de comanda a supapelor: DOHC

Diametru, mm: 95.5

Cursa, mm: 88.4

Capacitate, cc: 3799

Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpi, cu turbocompresor

Rata compresiei: 9:1: 1

Putere, HP: 485/6400, 530/6400, 540/6400, 565/6800

Cuplu: 588 Nm /3200-5200, 612 Nm /3200-6000, 632 Nm /3200-5800, 633 Nm /3300-5800

Ordine de aprindere: 1-2-3-4-5-6

Ulei de motor recomandat: 0W-40, 10W-40

Capacitate ulei de motor, litri: 5.5 (2007-2011), 5.0 (2011+)

Intervalul schimbului de ulei, km: 10.000

Aplicabilitate

Nissan GTR R35, Nissan Juke R

Probleme ale motorului VR38DETT 3.8l si fiabilitate

Motorul are un potential de tuning bun datorita pieselor durabile si fiabile din stoc, insa este greu de spus cat de lunga este durata de viata a motorului datorita unui stil de condus specific mai agresiv.

Citeste si despre: motorul VQ35DE de la Nissan

Sursa foto: dustrunnersauto.com, exoticcarhacks.com

Articole similare
Despre motorul VQ35DE de la Nissan

Despre motorul VQ35DE de la Nissan

Motorul VQ35DE este unul dintre cele mai populare motoare Nissan. Acesta a fost dezvoltat pentru a inlocui motorul VQ30DE in anul 2000.

Despre motorul QR20DE de la Nissan

Despre motorul QR20DE de la Nissan

Motorul Nissan QR20DE este un motor de 2.0 litri, care inlocuieste vechiul motor renumit SR20DE.

Despre motorul VQ30DE de la Nissan

Despre motorul VQ30DE de la Nissan

Nissan a inceput productia primului mare motor al seriei VQ in 1994. A fost motorul VQ30DE. Motorul a inlocuit VG30DE si VE30DE.

Despre motorul QG16DE de la Nissan

Despre motorul QG16DE de la Nissan

Nissan Aichi Machine Industry a dezvoltat motorul QG16DE. Motorul QG18DE de 1.8 litri a fost creat pe baza sa ca si QG15DE.

Despre motorul VQ37VHR de la Nissan

Despre motorul VQ37VHR de la Nissan

Acest motor este utilizat de majoritatea modelelor moderne Infiniti si vehiculelor sport Nissan. Motorul de 3.7 litri este cel mai performant din seria VQ.

Despre motorul VK56DE de la Nissan

Despre motorul VK56DE de la Nissan

Motorul VK56DE a aparut in 2003 ca ​​unitate de putere pentru modelul Nissan Armada de pe piata americana.

Despre motorul H4Bt de la Renault

Despre motorul H4Bt de la Renault

Motorul H4Bt, cu turbocompresor cu 3 cilindri de 0.9 litri, a fost dezvoltat impreuna cu Nissan Company.

Despre motorul R18A de la Honda

Despre motorul R18A de la Honda

Motorul R18A de 1.8 litri a fost prezentat in 2006 pentru Honda Civic. Aceasta noua serie R a fost creata pentru a inlocui vechile motoare din seria D.

Despre motorul 1.5 dci de la Renault

Despre motorul 1.5 dci de la Renault

Familia de motoare turbo diesel K9K este rezultatul dezvoltarii comune a aliantei Renault-Nissan. Motoarele sunt disponibile in versiuni diferite.

Despre motorul K20C1 de la Honda

Despre motorul K20C1 de la Honda

Motorul turbo 2.0L al lui Honda are un cap cilindric ( chiulasa ) usor din aluminiu. Galeria de evacuare este turnata cu chiulasa ca o unitate.

Despre motorul 1.6 dci de la Renault

Despre motorul 1.6 dci de la Renault

Motorul de 1,6 litri dCi 130 este un alt produs al Renault-Nissan Alliance, dezvoltat impreuna. Acest motor diesel cu patru cilindri a aparut in 2011.

Despre motorul K4M 1.6 de la Renault

Despre motorul K4M 1.6 de la Renault

Renault il foloseste pentru a instala in modelele lor incepand cu anul 1999 (Renault Megane, Renault Clio II, Renault Laguna si altele).

Despre motorul M52B20 de la BMW

Despre motorul M52B20 de la BMW

M52B20 este un motor cu 6 cilindri in linie. A fost lansat in 1994 si face parte din seria M52 care include si motoarele M52B24, M52B25, M52B28 si S52B32.

Despre motorul F16D3 de la Chevrolet

Despre motorul F16D3 de la Chevrolet

Motorul de 1.6 litri al lui Chevrolet, numit F16D3, se bazeaza pe motorul F14D3 de 1.4 litri, care in sine este o copie a motorului Opel X14XE.

Despre motorul N42B20 de la BMW

Despre motorul N42B20 de la BMW

Acest motor in linie, cu patru cilindri, de doi litri, a aparut in 2001 cu o singura tinta – de a inlocui vechile motoare M43B18, M43TU si M44B19.

Despre motorul D4F de la Renault

Despre motorul D4F de la Renault

Motorul D4F a inlocuit vechiul D7F la sfarsitul anului 2000. Acest motor a fost proiectat, la fel ca toate seriile D, pentru masinile mici si compacte.

Despre motorul M52B28 de la BMW

Despre motorul M52B28 de la BMW

Modelul M52B28 a fost lansat in 1995 ca un nou propulsor pentru modelele E36 328i, E39 528i si E38 728i. Seria de motoare M52 a inlocuit seria M50.

Despre motorul EZ36 de la Subaru

Despre motorul EZ36 de la Subaru

Motorul EZ36 a fost introdus in 2007 ca noua unitate de putere pentru Subaru Tribeca (versiunea EZ36D).

Despre motorul EJ20 de la Subaru

Despre motorul EJ20 de la Subaru

Acest motor face parte din seria EJ, care a aparut pentru prima data in 1989 sub capota Subaru Legacy.

Despre motorul L15B7 de la Honda

Despre motorul L15B7 de la Honda

Producatorul nu a aplicat adevaratul VTEC Honda pentru motorul turbo de 1,5 litri - nu exista niciun mecanism de turatie variabila, doar VTС dual.

Despre motorul 2AZ de la Toyota

Despre motorul 2AZ de la Toyota

Motorul de 2.4 litri numit 2AZ face parte din seria AZ lansata in anul 2000. Motorul 2AZ este cel mai vechi frate al modelului 1AZ.

Despre motorul M40B16 de la BMW

Despre motorul M40B16 de la BMW

In proiectarea acestui mic motor s-a folosit motorul M40B18, care are o capacitate de 1.8 litri si o cursa mai lunga a pistoanelor.

Despre motorul Wankel de la Mazda

Despre motorul Wankel de la Mazda

Motorul 13B este un motor cunoscut Mazda Wankel. Acesta a fost produs peste 30 de ani si oferit pentru multe modele Mazda, inclusiv RX-7.

Despre motorul EZ30 de la Subaru

Despre motorul EZ30 de la Subaru

Subaru a inceput productia unui motor de boxer de 3,0 litri cu sase cilindri EZ30 in 1999 in locul motorului EG33.

Despre motorul M40B18 de la BMW

Despre motorul M40B18 de la BMW

Motorul este sigur, insa in prezent este greu sa gasesti o masina cu acel motor si kilometraj putin.

Despre motorul FB25 de la Subaru

Despre motorul FB25 de la Subaru

FB25 de 2.5 litri este un motor cu patru cilindri fara turbocompresor care a inlocuit motorul EJ25 in modelele Legacy si Forester.

Despre motorul D15 de la Honda

Despre motorul D15 de la Honda

Modelul D15 este un motor cu patru cilindri de 1,5 litri din seria D utilizat in vehicule mici precum Honda Civic.

Despre motorul M272 de la Mercedes

Despre motorul M272 de la Mercedes

Acest motor a aparut in 2004 ca un nou motor pentru Mercedes-Benz SLK 350 R171. Seria M272 este noua generatie de motoare V6 Mercedes.

Despre motorul FB20 de la Subaru

Despre motorul FB20 de la Subaru

Motorul de 2.0 litri FB20 a inlocuit motorul de 2.0 litri din seria EJ. Modelul FB20 este noul motor complet nou-generatia a treia.

Despre motorul D16 de la Honda

Despre motorul D16 de la Honda

D16 este un motor de 1.6 litri cu patru cilindri din seria D de la Honda. Cel mai masiv motor de serie este modelul D16A.