Top 12 cele mai frecvente probleme ale masinii

Top 12 cele mai frecvente probleme ale masinii

Efectuarea unei revizii si vizita la un service din cand in cand, este vitala pentru a mentine vehiculul in stare de functionare. Totusi, uneori vor aparea probleme la masina si fiecare vehicul ne va oferi cateva semne de avertizare.

Pentru a reduce potentialul de avarie si reparatii in continuare va vom prezenta cele mai frecvente 12 probleme ce pot aparea la masina dumneavoastra:

1. Martori de bord aprinsi

Un martor de bord aprins este cea mai frecventa problema de care orice sofer s-a lovit. Acesti martori se aprind atunci cand unitatea de comanda a motorului (ECU) detecteaza un cod de eroare declansat de unul dintre senzori. Cel mai bine ar fi sa mergeti la un mecanic profesionist cand aveti un martor aprins, deoarece sunt peste 200 de coduri de avertizare si doar un mecanic va sti exact cauza problemei.

2. Rateuri ale motorului

Motorul functioneaza cel mai bine atunci cand aerul si combustibilul se amesteca corect si ard in camera de combustie. Pentru a finaliza eficient acest proces, o serie de componente ale sistemului de alimentare si ale sistemului de aprindere trebuie sa functioneze impreuna. Pentru a reduce riscul defectarii motorului asigurati-va ca verificati cat mai des sistemul de aprindere si sistemul de alimentare cu combustibil.

3. Consumul mare de carburant

Cand motorul functioneaza eficient, acesta arde combustibil la o rata care ajuta imbunatatirea economiei de combustibil. Cu toate acestea, mai multe componente ale sistemului de alimentare cu combustibil cum ar fi filtrele de combustibil, filtrele de aer, senzorii de debit masa si senzorii de oxigen se vor murdari sau se vor uza. Cand acest lucru se intampla, masina va consuma mai mult combustibil.

4. Baterie “moarta”

Majoritatea bateriilor auto ar trebui sa dureze aproximativ 3 ani sau pana la 100.000 km. O baterie “moare” din cauza amperilor scazuti, care scad in mod natural pe masura ce baterie isi pierde capacitatea de a mentine o incarcare.

Un alternator deteriorat, un senzor de temperatura a bateriei sau alte componente ale sistemului de incarcare, pot grabi aceasta problema. Cel mai bine ar fi sa inlocuiti baterie o data la 80.000 de km chiar daca aceasta nu da semne de deteriorare.

5. Anvelope tocite

Ca orice componenta a masinii care se uzeaza, anvelopele sunt in topul celor mai uzate componente ale unui vehicul. Extindeti durata de viata a anvelopelor facand o rotatie a acestora o data la 10.000 km.

6. Probleme la sistemul de franare

La fel ca orice alta piesa in miscare a masinii dumneavoastra, sistemul de franare este destinat sa se uzeze dupa o perioada de timp. Franele sunt vitale pentru a opri vehiculul in siguranta. Atunci cand sistemul de franare prezinta simptome cum ar fi un zgomot ca un scartait sau o pedala de frana moale, ar trebui sa fie inspectat de urgenta de catre un mecanic profesionist.

7. Defectiunea alternatorului

Alternatorul este componenta de pe vehicul ce mentine toate sistemele electrice in functiune odata cu pornirea motorului. De asemenea, este responsabil cu incarcarea bateriei pentru a o tine in forma maxima. Cand un alternator se defecteaza, va cauza uzura prematura a bateriei cat si alte probleme legate de pornirea masinii. Verificati manualul producatorului si inlocuiti alternatorul inainte ca acesta sa cedeze.

8. Starterul motorului defect

Starterul este responsabil pentru pornirea motorului. Cand aceasta componenta nu functioneaza, este de din cauza uzurii soleniodului electric. In acest caz starterul se defecteaza sau produce o alta defectiune cum ar fi defectarea releului de pornire. Este dificil de prezis cand va ceda starterul motorului, asadar cel mai bine este sa fiti atenti atunci cand porniti motorului pentru a va da seama cand starterul este pe cale sa cedeze.

9. Trepidarea volanului

Mai multe probleme pot fi cauza unui volan care trepideaza. Daca se intampla imediat dupa ce ati pornit masina si ati plecat de pe loc, rulmentii rotilor sau componentele suspensiei pot fi principala cauza. In schimb, daca se intampla la viteze mai mari, este de obicei o problema de echilibrare a rotilor. O vizita la un mecanic este cea mai buna decizie pe care puteti sa o luati atunci cand volanul dumneavoastra trepideaza.

10. Test de emisii picat

Dupa cum multi stim, pentru a circula legal cu un vehicul pe teritoriul Romaniei, trebuie sa avem un ITP valabil. Picarea unui test de emisii poate avea mai multe cauze. De obicei la majoritatea vehiculelor cand avem probleme cu emisiile martorul “check engine” se va aprinde in bordul masinii. Majoritatea statiilor ITP ne vor informa de ce nu am trecut testul de emisii, astfel vom sti ce sa spunem unui mecanic pentru a repara problema.

11. Supraincalzirea motorului

Probabil multi dintre dumneavoastra se asteaptau ca aceasta problema sa fie in capat de lista, ei bine nu. La majoritatea masinilor moderne, sistemul de racire este foarte complex, continand mai multi senzori ce monitorizeaza temperatura lichidului de racire, debitul si alte componente. Spalarea constanta a radiatorului si schimbarea pompei de apa inainte ca aceasta sa cedeze va tine cu siguranta supraincalzirea departe de a-si face aparitia.

12. Probleme la transmisia automata

Atunci cand este intretinuta corect, o transmisie automata poate dura pana la 300.000-400.000 de km. Transmisia automata moderna este un sistem hidraulic format din mai multe componente, garnituri si conducte care pot fi deteriorate sau infundate. Cand se intampla acest lucru, transmisia automata va esua si nu va schimba corect treptele de viteza. Pentru a evita defectarea in totalitate a transmisiei automate, mergeti cu masina la un service la primul semn ciudat pe care vi l-a dat transmisia.

Toate masinile necesita o intretinere adecvata pentru a ramane functionale. Chiar si cand faceti schimbul de ulei la timp sau o rotatie a anvelopelor, problemele mai tarziu sau mai devreme tot vor aparea.

Stilul de condus sau modelul de masina pot face masina mai predispusa la unele probleme. Interesati-va bine inainte de a achizitiona o masina, cititi review-urile posesorilor aici ca sa stiti ce probleme pot aparea la noua achizitie.

Sursa foto: cars.usnews.com, its4women.ie, carfromjapan.com, newscc1.com, aamcominnesota.com

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...