Apa in rezervorul de combustibil al masinii?

Apa in rezervorul de combustibil al masinii?

Din diferite motive suspectati ca in rezervorul de combustibil al masinii dumneavoastra exista apa? In aceste conditii cu siguranta trebuie sa cunoasteti cat mai multe informatii si despre motivele pentru care apa a patruns in rezervorul cu benzina sau cu motorina al masinii, dar si cum poate fi aceasta scoasa.

Combustibilul ajunge in motorul masinii si in camera de combustie, iar acolo bujia are rolul de a aprinde amestecul de aer si combustibil.

Acest lucru duce la crearea unei explozii, iar astfel arborele cotit se va invarti si ii va permite motorului sa functioneze, pentru ca masina sa se poata deplasa.

In cazul in care insa in interiorul rezervorului patrunde apa, cu siguranta aceasta va afecta explozia provocata de bujie, asa ca vom discuta in urmatoarele randuri mai multe detalii legate de acest aspect.

Care sunt simptomele prezentei de apa in rezervorul cu combustibil al masinii?

1. Accelerare greoaie

Unul dintre cele mai mari semne ale faptului ca in interiorul rezervorului cu combustibil exista apa, este reprezentat de accelerarea greoaie a masinii.

Apa este inselatoare iar senzorii de temperatura O2, MAF sau senzorul de admisie si al amestecului de combustibil si aer vor vedea ca exista o problema si vor duce la o accelerare mult mai grea.

2. Rateuri

Asadar, in momentul in care apa ajunge in camera de ardere a motorului, masina va da rateuri.

3. Ralanti oscilant

Ralanti oscilant reprezinta un alt semn care va arata foarte clar faptul ca amestecul de aer-carburant al masinii este gresit. In acest caz exista posibilitatea ca motorul sa mearga in gol.

4. Martorul check engine in tabloul de bord al masinii

Cele mai noi masini va vor avertiza atunci cand exista una sau mai multe probleme. In momentul in care un senzor obtine valori gresite, acesta va informa unitatea de control a motorului iar aceasta la randul ei va stoca un cod de eroare in memorie.

Daca problema este grava, atunci se va aprinde in tabloul de bord al masinii martorul motor - “check engine”.

5. Fumul alb emis de sistemul de esapament al masinii

In momentul in care fumul emis de sistemul de esapament al masinii este alb, exista foarte mari sanse ca in camera de combustie sau in conducta de evacuare a masinii sa aveti apa.

Daca fumul emis este mult mai alb decat de obicei, atunci sigur exista apa in rezervor, asa ca trebuie remediata problema.

6. Acceleratie lenta

Senzorii din masina trebuie sa se asigure in fiecare clipa de faptul ca amestecul dintre aer si combustibil este perfect.

In cazul in care apa trece prin motor, senzorii nu vor mai functiona corect si din acest motiv pot provoca fie o functionare prea slaba fie o functionare prea bogata a motorului iar din aceasta cauza puterea motorului va scadea, astfel se va ajunge la situatia unei accelerari lente.

7. Pornire greoaie

Unul dintre cele mai importante momente pentru orice masina este fara doar si poate, pornirea. De precizat este faptul ca amestecul de combustibil este necesar sa fie aproape perfect, pentru ca in caz contrar bujiile nu vor avea destul combustibil pentru aprindere si se vor ineca sau nu vor putea crea aprinderea.

Lucrurile cu siguranta nu stau bine daca exista apa in combustibil, asa ca este posibil ca pornirea masinii sa fie greoaie.

8. Motorul masinii nu porneste deloc

Se poate sa aveti atat de multa apa in rezervor astfel incat motorul sa nu porneasca. Se poate ca acesta sa fie hidro-blocat din cauza prezentei apei in rezervorul de combustibil.

Din cauza faptului ca apa nu poate sa fie comprimata la fel ca si aerul, pistoanele vor incerca sa comprime aerul din cilindru si vor incerca sa faca acelasi lucru si cu apa, dar apa nu poate fi comprimata.

Din acest motiv se va bloca motorul complet, iar anumite componente precum tijele arborilor cotiti se vor putea defecta. Nu se intampla prea des asemenea defectiuni, insa costurile reparatiilor ar fi foarte mari.

Aceste probleme apar daca masina nu a fost folosita foarte mult timp

De mentionat este faptul ca astfel de probleme pot sa apara in cazul in care masina a stat o vreme in garaj. De mentionat este faptul ca benzina sau motorina vor pluti in partea de sus a rezervorului, in timp ce apa va ramane in partea inferioara a acestuia.

In momentul in care insa este pornita masina, pompa de combustibil va pompa benzina sau motorina, care se va amesteca cu apa. Pompele cele mai bune de combustibil vor trage combustibilul din partea de jos a rezervorului, ceea ce inseamna ca va fi pompata si apa, care va ajunge la motor.

Din ce motive poate ajunge apa in rezervorul cu combustibil al masinii?

Dat fiind faptul ca anterior ati aflat care sunt semnele clare care va arata ca aveti apa in rezervorul de combustibil al masinii, este necesar ca in cele ce urmeaza sa descoperiti si care sunt motivele pentru care apa a ajuns in rezervor.

1. Capacul rezervorului este deteriorat / scurgerea rezervorului deasupra

In cazul in care capacul rezervorului este deteriorat, exista sanse foarte mari sa nu se inchida corect, iar astfel poate aparea condensarea. Din acest motiv este necesar ca de fiecare data dupa ce alimentati sa va asigurati de faptul ca ati strans capacul rezervorului foarte bine.

In cazul in care discutam despre masini vechi care au rezervor din otel, se poate sa existe rugina in partea superioara a rezervorului sau gauri de rugina, iar astfel apa ar patrunde usor in rezervor. Masinile moderne insa folosesc rezervoare din plastic, asa ca deteriorarea acestora in partea superioara nu prea are cum sa se produca.

2. Rezervorul are scurgeri

In cazul in care EVAP nu functioneaza corect sau exista scurgeri, se poate produce condensare in rezervor, iar astfel ajunge apa in rezervor. Din acest motiv este nevoie sa vedeti daca robinetele de control ale sistemului EVAP sunt in regula si nu exista scurgeri, asa ca aveti nevoie de o masina de fum EVAP in acest sens. Daca nu stiti cum sa verificati, ar fi mai indicat sa ii dati voie mecanicului de la service sa faca acest lucru. De mentionat este faptul ca se poate ca in rezervor condensul sa patrunda dupa perioade lungi de timp.

Cum se scoate apa din rezervorul masinii?

Acum stiti si care sunt cauzele aparitiei apei in rezervorul de combustibil si stiti si care sunt simptomele, deci este cazul sa aflati si cum se scoate apa din rezervor.

1. Goliti rezervorul si inlocuiti filtrul de carburant

In momentul in care va confruntati cu o astfel de problema, este necesar sa scoateti tot lichidul din rezervor, atat combustibilul cat si apa, dupa care trebuie sa adaugati combustibil nou. Pentru a face acest lucru trebuie sa aveti timp la dispozitie si este de asemenea necesar sa aveti si echipament.

Este necesara in acest sens o masina foarte buna de aspiratie pentru ca toata apa din rezervor sa fie aspirata, asa ca acest lucru poate fi facut in service de catre profesionisti.

2. Adaugati un pic de metanol sau aditivi speciali de combustibil

In cazul in care considerati ca aveti doar putina apa in rezervor, atunci puteti folosi metanol sau un alt aditiv special pentru combustibil. Acest lucru insa nu elimina apa din rezervor si functioneaza doar daca aveti o mica cantitate de apa in rezervor.

In cazul in care optati pentru aceasta varianta, este necesar sa va asigurati ca cititi instructiunile de utilizare pentru a nu deteriora motorul masinii.

Asadar, concluzia acestui articol este aceea ca apa in rezervor este extrem de daunatoare pentru motor si poate provoca daune foarte grave, asa ca trebuie eliminata cat mai repede din rezervor.

Sursa foto: istockphoto.com, whichcar.com.au, cartreatments.com, carwise.com, thebalance.com, knowhow.napaonline.com,

Citeste si...
Nu ai voie sa faci aceste lucruri cand semaforul intermitent este verde
Nu ai voie sa faci aceste lucruri cand semaforul intermitent este verde

In fiecare oras intalnim semafoare intermitente catre dreapta. Din pacate, rolul acestora si modul corect in care soferul trebuie...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...