6 situatii in care putem avea probleme cu pornirea masinii

6 situatii in care putem avea probleme cu pornirea masinii

Problemele legate de pornirea masinii de obicei nu va pot pune in pericol viata. In schimb, aceste situatii sunt deosebit de neplacute, generand dificultati in a va duce la indeplinire sarcinile de zi cu zi.

Acest tip de probleme sunt generate de anumiti factori pe care trebuie sa ii avem in vedere. Aparitia unei astfel de probleme impune verificarea tuturor sistemelor si instalatiilor pentru a depista cauza exacta.

Aceste situatii apar de obicei in timpul anotimpului rece, din moment ce temperaturile scazute exercita o influenta diferita asupra masinii.

Acest lucru este valabil mai ales in cazul in care obisnuiti sa parcati masina afara, in timpul anotimpului rece, observand a doua zi faptul ca masina porneste mai greu dimineata.

1. Nivel scazut de combustibil

Este indicat sa mentineti rezervorul plin sau cel putin la jumatate in timpul lunilor de iarna.

Temperaturile scazute au tendinta de a influenta combustibilul din rezervorul masinii, efecte care sunt mai accentuate in cazul in care in rezervor avem o cantitate mica de combustibil.

Daca nivelul de combustibil scade prea mult sau daca masina ramane fara combustibil este posibil sa ne confruntam cu dificultatea combustibilului de a fi distribuit la nivelul motorului. Rezultatul va fi pornirea dificila a masinii dimineata.

2. Vascozitate crescuta a uleiului

Vascozitatea poate creste ca urmare a actiunii a doi factori si anume - temperatura scazuta sau faptul ca nu am schimbat uleiul in momentul recomandat de producator.

In cazul in care vascozitatea este crescuta, lichidul nu poate sa aiba o curgere lina, determinand o functionare in exces a motorului pentru a pune in circulatie lichidul necesar.

Este important sa schimbam periodic inclusiv filtrul de ulei daca nu ne dorim sa ne confruntam cu problema pornirii greoaie a autoturismului.

Schimbarea filtrului de ulei este necesara ca urmare a faptului ca acesta acumuleaza reziduuri si particule de-a lungul timpului, care vor ajunge in final la nivelul uleiului si motorului, pe care le vor contamina.

3. Baterie care nu mai functioneaza corespunzator

Problemele cu pornirea masinii apar de obicei in timpul iernii. Temperaturile scazute influenteaza performanta bateriei din moment ce procesele care se desfasoara la acest nivel sunt mult incetinite de temperatura.

Prin urmare, bateria va genera mai putini electroni si va furniza o cantitate de energie insuficienta pentru pornirea motorului, trebuie sa stiti cand masina nu mai porneste din cauza bateriei sau alternatorului.

In aceasta situatie, motorul nu va reusi sa porneasca. Aceeasi problema apare in cazul in care bateria este veche.

4. Probleme cu demarorul

Functia demarorului este aceea de a folosi energia furnizata de baterie. Din momentul in care am introdus cheia in contact si am rasucit-o, demarorul va permite pistonului sa atraga la nivelul cilindrului amestecul de aer si combustibil.

Un demaror defect poate sa determine probleme la pornirea masinii. In cazul in care observati ca nu se intampla nimic in momentul in care ati rasucit cheia in contact sau masina porneste diferit in timp ce luminile de la bord sunt slabe, ar fi bine sa verificati starea demarorului.

5. Probleme la nivelul solenoidului

Aceasta reprezinta o componenta care permite transferul de energie de la nivelul bateriei la nivelul demarorului.

In cazul in care aceasta bobina este avariata sau defecta, masina nu va porni. In cazul in care nu puteti auzi niciun zgomot atunci cand rasuciti cheia in contact, exista o probabilitate destul de mare ca problema sa fie localizata la nivelul solenoidului.

Verificarea acestei situatii este destul de simpla si presupune sa determinam daca energia de la nivelul bateriei ajunge la nivelul demarorului.

Asigurati-va ca bateria este in stare buna. O verificare a demarorului va permite determinarea cauzei exacte a problemei, indiferent ca aceasta este localizata la nivelul solenoidului sau la nivelul motorului. Daca solenoidul este defect, va trebui inlocuit.

6. Comutator de aprindere uzat

Aceasta situatie este una dintre cele mai frecvente care pot determina pornirea dificila a masinii. Uzura survenita de-a lungul timpului va impune necesitatea schimbarii acestei piese in momentul in care nu mai functioneaza.

In cazul in care comutatorul are temperatura crescuta la atingere este posibil sa va confruntati cu o problema electrica. Inainte insa de a cheltui multi bani pentru a inlocui comutatorul de aprindere, ar fi bine sa determinati cu precizie cauza problemei.

De multe ori, problema ar putea fi reprezentata de greutatea excesiva a cheilor prezente pe breloc. Cel mai indicat ar fi sa pastrati cheia masinii pe un breloc simplu, fara alte chei care sa suprasolicite comutatorul de aprindere.

Sursa foto: thoughtco.com, autolinkmx5.com, digitaltrends.com, bohnbuickgmc.com, youtube.com, wikipedia.org, autoservicecosts.com

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...