Despre motorul 1.6 dci de la Renault

Motorul de 1,6 litri dCi 130 este un alt produs al Renault-Nissan Alliance, dezvoltat impreuna. Acest motor diesel cu patru cilindri a aparut in 2011. Energia dCi 130 a fost prima din familia Energy, care a inlocuit treptat vechiul motor 1.9 dCi 130 (F9Q). R9M a luat locul central in gama de motorina Renault chiar intre motorul de 1.5 dCi K9K si motorul 2.0 dCi M9R.

Carterul este fabricat din fonta. Distanta dintre gauri este de 88,0 mm. Motorul MR9 este primul motor diesel din lume pentru autoturisme, echipat cu pistoane de otel (pistoane Mahle MONOTHERM). Pe partea superioara a blocului cilindric, exista un cap de cilindru cu arbore dublu cu arbore cu came, cu 16 valve, cu doua valve (DOHC).

De asemenea, motorul a primit injectie directa Common-Rail pentru livrarea combustibilului direct in camera de ardere, iar angrenajul de pe cama de admisie actioneaza arborele cu came.

Motorul este echipat cu turbocompresor cu geometrie variabila VTG, sistem de pornire si oprire, sistem de recirculare a gazelor de esapament EGR cu ciclu rece si filtru de particule diesel DPF.

 

Citeste si despre: ce inseamna motor in 4 timpi

 

 

Exista cateva cuvinte despre R9M 160PS. Este un motor diesel de 160 CP cu turbina dubla, bazat pe motorul Energy dCi 130 (putere de 100 CP pe litru). A produs cuplu de varf de 380 Nm. Acest motor se gaseste sub capota lui Renault Espace 2015 si Renault Talisman 2015.

 

Specificatii motor

 

Producator

Renault

Anii de productie

2011- prezent

Material bloc cilindru

Fonta

Material cap cilindru

Aluminiu

Tipul combustibilului

Motorina

Sistem de alimentare

Common Rail

Configuratie

In linie

Numarul de cilindri

4

Supape pe cilindru

4

Schema de comanda a supapelor

DOHC

Diametru, mm

80.0

Cursa, mm

79.5

Capacitate, cc

1598

Tipul motorului cu combustie interna

In patru timpi, turbosuflanta

Rata compresiei

14.5:1

Putere, HP

130/4000 (96kW)

Cuplu

320/1750

 

Aplicabilitate

Nissan Qashqai, Renault Scenic, Renault Megane, Renault Fluence, Mercedes C Class.

 

Probleme ale motorului 1.6 dCi 130 R9M si fiabilitate

Motorul Renault 1.6DCI 130 R9M nu a raportat nicio problema. Nu exista probleme DPF; galeria de evacuare utilizeaza cea mai recenta tehnologie pentru a functiona curat si pentru a mentine filtrul DPF curat.

 

Citeste si despre: motorul n42 b20 de la BMW

 

 

Sursa foto: motorstory.ro

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate