Ce durata de viata are un alternator auto?

Ce durata de viata are un alternator auto?

Cand conducatorii auto se gandesc la puterea electrica a vehicului, ei se gandesc cel mai des la bateria masinii. Cu toate acestea, bateria produce cea mai mica cantitate de energie pentru un vehicul.

Alternatorul este cel care se ocupa cu alimentarea principalelor accesorii si caracteristici electrice ale unui vehicul, cum ar fi radioul, aparatul de aer conditionat, luminile etc.

Bateria produce sarcina electrica necesara pentru ca aprinderea sa aiba loc in momentul cand porniti masina. Dupa aceea bateria poate servi drept rezerva electrica in cazul in care ceva nu merge bine cu puterea electrica a alternatorului.

In ansamblu, alternatorul este “regele” sursei de alimentare a unui automobil. Este componenta care mentine masina in functiune dupa ce bateria ajuta la pornirea motorului.

Alternatoarele dureaza mai mult decat bateriile auto. Producatorii auto tind sa ofere raspunsuri diferite atunci cand vine vorba de intrebarea despre speranta de viata a unui alternator.

In medie, va puteti astepta ca alternatorul masinii dumneavoastra sa dureze intre 4 si 7 ani, dar depinde foarte mult de cat de des conduceti automobilul.

Majoritatea soferilor trebuie sa inlocuiasca alternatorul intre 65.000 km si 130.000 km. Unii producatori sustin ca alternatorul trebuie schimbat la 160.000 km.

Persoanele care achizitioneaza un vehicul nou au probleme cu alternatorul dupa ce ating limita de 80.000 km.

Care sunt simptomele unui alternator defect?

Poate fi dificil sa stiti cand alternatorul este defect. Simptomele unui alternator defect sunt aproape identice cu simptomele unei baterii defecte. Asta este din cauza ca ambele sunt surse de energie importante ale vehiculului.

Nu puteti avea o sursa de alimentarea functionala fara ca cealalta sa functioneze. Ambele surse se bazeaza una pe cealalta pentru a permite vehiculului sa functioneze corect.

1. Luminile si farurile care clipesc

Luminile care clipesc sunt primul indicator care spune ca alternatorul este defect. Uneori acest lucru se intampla cand bateria este moarta, dar amintiti-va ca alternatorul este sursa principala de alimentare a luminilor auto si a caracteristicilor electronice.

Daca testati geamurile electrice sau radioul si functioneaza lent sau anormal, atunci este posibil ca alternatorul sa fie defect.

2. Baterie descarcata

Daca incepeti sa va confruntati cu probleme electrice, testati bateria masinii cu un multimetru. Acest instrument va poate informa despre tensiunea curenta a bateriei.

Daca semnalul de tensiune este scazut sau nu este prezent, atunci evident bateria este descarcata. Acest lucru se intampla cand alternatorul moare si bateria este fortata sa furnizeze toata energia pentru vehicul.

In cateva minute isi va pierde toata puterea pentru ca nu poate face acestor cerinte de putere singura. Daca aveti o baterie noua, care are mai putin de 2 ani si a murit, atunci este probabil din cauza unui alternator defect.

3. Motorul se opreste

Motorul cu combustie interna se poate opri daca exista o problema a alternatorului, deoarece sistemul de injectie a combustibilului depinde de alimentarea electrica a alternatorului, in cazul acesta un alternator defect va incetini sistemul de injectie a combustibilului.

Acest lucru, la randul sau, incetineste motorul, deoarece injectoarele nu mai pot pulveriza suficient combustibil in motor pentru a permite generarea unei puteri suficiente.

Concluzii

Acordati o atentie deosebita numarului de km al vehicului si asupra vechimii bateriei si alternatorului. Folosind aceste informatii va puteti da seama daca alternatorul este cel defect sau daca este bateria.

Retineti insa, daca inlocuiti alternatorul la un service auto, personalul va poate inlocui alternatorul cu unul deja folosit. Din aceasta cauza alternatorul va dura aproximativ intre 2 si 4 ani in loc de 4 pana la 7 ani.

Sursa foto: aamcocolorado.com, liveabout.com, yourmechanic.com, timesofoman.com

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...