Despre motorul LF-DE de la Mazda

Despre motorul LF-DE de la Mazda

Mazda LF-DE este un motor pe benzina cu 4 cilindri, de 2,0 litri. Este membru al seriei L a lui Mazda. A fost pentru prima data introdus in anul 2003 model al Mazda3. Acest motor are si alte versiuni mai vechi - LF-VE si LF-VD.

LF-DE are un bloc cilindric din aliaj de aluminiu de inalta calitate, cu mansoane din fonta. Motorul imparte cursa de 83.1 mm (3.27 inci) a motorului de 1.8L (L8-DE, L8-VE), dar gaura este mai mare - 87.5 mm (3.44 in). Spre deosebire de versiunea de 2,5 litri L5-VE, motorul de 2,0L nu are arbori de echilibrare. LF are un arbore cotit de fier cu patru contragreutati si un amortizor de cuplu.

In 2009, arborele cotit de fier a fost inlocuit cu un arbore cotit din otel forjat. Exista tije de legatura forjate cu capete divizate in fractiune, pistoane din aliaj de aluminiu cu fuste acoperite cu grafit pentru reducerea frecarii.

Chiulasa cu 16 valve cu arbori cu came dublii este fabricata din aliaj de aluminiu-siliciu. Arborii cu came sunt actionati de un lant de distributie tensionat automat, folosind presiunea uleiului de motor si arcul (lantul de distributie nu necesita intretinere). Chiulasa are un unghi de 39 de grade intre supapa de admisie si evacuare.

Motorul LF-VE a fost echipat cu sistemul S-VT (sincronizare cu valva secventiala) si cu un colector de admisie cu lungime variabila. Motoarele LF-DE si LF-VE au sistem de injectie electronica secventiala, multi-punct, in timp ce versiunea LF-VD are sistem de injectie directa DISI.

Toate versiunile au fost echipate cu sistem electronic de aprindere si cu bobine individuale de aprindere pentru fiecare cilindru. Motoarele LF sunt echipate cu colectoare de evacuare din otel inoxidabil si convertoare catalitice.

Dupa cum s-a mentionat anterior, in 2009 motorul LF-VE pentru Mazda MX-5 a primit cateva actualizari. Au primit pistoane noi, arbori cotiti forjati, arcuri ale valvelor si rulmenti de legatura. Puterea maxima produsa este acum la 7000 rpm si linia rosie este la 7.500 rpm.

Specificatii motor

  • Producator: Mazda
  • Anii de productie: 2003-2015
  • Material bloc cilindru: Aluminiu
  • Material chiulasa: Aluminiu
  • Tipul combustibilului: Benzina
  • Sistem de alimentare: Injectie de combustibil
  • Configuratie: In linie
  • Numarul de cilindri: 4
  • Supape pe cilindru: 4
  • Schema de comanda a supapelor: DOHC
  • Diametru, mm: 87.5 (3.44 in)
  • Cursa, mm: 83.1 (3.27 in)
  • Capacitate, cc: 1,999
  • Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpi aspirat in mod natural
  • Rata compresiei: 10.0:1, 10.8:1 – Mazda MX-5
  • Putere, HP: 136-148 hp (101-110 kW)/6,000-6,500
  • Cuplu: 175-187 Nm/4,000-4,500
  • Greutate motor: 178 kg
  • Ordine de aprindere: 1-3-4-2
  • Ulei de motor: 5W-20, 5W-30
  • Capacitate ulei de motor, litri: 4.3 (0.4 – filtru de ulei)
  • Intervalul schimbului de ulei, km: 20,000 km/12 luni

Aplicabilitate: Mazda Axela/Mazda3, Mazda6 for Europe, Mazda Premacy/Mazda5, Mazda MX-5, Volvo C30, Volvo S40, Volvo V50, Volvo V70, Volvo S80

Probleme ale motorului 2.0L LF-DE/LF-VE si fiabilitate

Motorul LF 2.0L nu este la fel de neted ca versiunea de 2.3 litri. Exista si o diferenta de putere, dar nu este mare. Problema obisnuita este consumul ridicat de ulei dupa 160.000 de km. Punctul slab este etansarea supapelor.

Rulmentii de legatura necorespunzatori, de asemenea, cauzeaza consum de ulei. Motorul are probleme cu termostatul adesea la 100.000 km. Motorul nu se incalzeste sau, dimpotriva, se supraincalzeste datorita unui termostat blocat.

Autovehiculele cu LF-VE au avut unele probleme cu acceleratia si semnul Check Engine. Aceasta problema vine de la o variabila de admisie care nu functioneaza corect sau chiar nu functioneaza deloc. Valvele speciale din interior nu deschid a doua cale dupa 3000 rpm.

In ansamblu, motorul este destul de fiabil si durabil. Producatorul spune ca durata de viata a motorului este mai mare de 350.000 km, iar posesorii au aprobat acest lucru de-a lungul timpului.

Sursa foto: commons.wikimedia.org, jdmengineland.com, carsguide.com.au

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...