De multe ori, iarna, temperaturile scad noaptea sub 0 grade. De aceea diminetile de iarna nu sunt foarte placute. Mai rau, si masinile noastre trebuie sa aiba de-a face cu frigul.
Soferii vor ca masinile sa se incalzeasca rapid ca sa poata conduce normal si sa plece cat mai repede cu masina de pe loc.
Insa, care ar fi cea mai buna metoda de a-ti incalzi masina inainte de drum cand este frig afara? Majoritatea oamenilor considera ca ar trebui sa lase motorul sa mearga pana ajunge la o temperatura normala.
Altii sunt convinsi ca ar trebui sa lase masina in asteptare foarte putin, dupa care sa porneasca la drum si sa lase motorul sa se incalzeasca pe masura ce o conduc. Adevarul este ca, o incalzire rapida a motorului este de preferat, in majoritatea cazurilor.
Citeste si despre: cum functioneaza sistemul de pornire al unui vehicul
Mai multi experti sunt de acord: In cazul masinilor mai moderne, nu e nevoie sa astepti foarte mult timp inainte sa pornesti la drum pe vreme rece.
Progresele in tehnologie, precum injectia de ulei si crearea unui ulei mai bun te ajuta sa pornesti la drum rapid daca ai o masina fabricata in aproximativ ultimii 10 ani.
Multi dintre producatorii de masini recomanda plecarea din loc dupa ce motorul a mers pentru 30 de secunde. Apoi ar trebui sa conduci usor pana ce vehiculul tau s-a incalzit complet. Acesta tehnica incalzeste motorul masinii tale mult mai repede decat daca ai fi stat stat cu motorul pornit pe loc.
Este de asemenea mai bine pentru economia de carburant. Gandeste-te putin – cand vehiculul tau este stationat si cu motorul pornit, teoretic avansezi 0 km pe litru de combustibil ars. Asta este foarte rau. In plus, exista si alte motive pentru care a sta cu motorul pornit pe loc nu este indicat, dar discutam mai tarziu despre asta.
Ideea de a astepta pana vehiculul tau este 100% incalzit are o baza solida, de fapt. Singura problema este ca, acea baza este mai veche de 30 de ani.
Pana in anii '80, tehnologia auto a fost mai primitiva, fapt ce a creat perioade extinse unde aceasta asteptare era o necesitate si de-a lungul timpului aceasta practica a fost vazuta ca pe o intelepciune conventionala.
Existau diverse motive pentru care era nevoie de asa ceva – si inca exista daca ai o masina care dateaza din acea perioada.
Carburatorul: in acea perioada, inainte de aparitia sistemului de injectie, majoritatea vehiculelor aveau carburator. Aceste dispozitive stateau deasupra motorului, vaporizau combustibilul si il amestecau cu aer. Amestecul era trimis catre motor pentru a avea loc combustia.
Intrucat carburatoarele, sunt piese cu componente metalice, care erau amplasate deasupra motorului, combustibilul nu se vaporiza corect la temperaturi joase.
Asta a rezultat in asteptari indelungate, improscari de combustibil sau chiar blocare a carburatorului. Incalzirea motorului pentru ceva timp incalzea si carburatorul in acelasi timp, deci putea sa vaporizeze combustibilul mai bine. Era singura optiune sigura in zilele acelea, deci toata lumea apela la ea.
Uleiul pentru motor: uleiul utilizat in acea perioada era, in mod evident, mult mai putin sofisticat decat cel pe care il folosim in prezent.
Temperaturile joase ii ingrosau consistenta. Uleiul avea nevoie sa se incalzeasca ca sa poata circula bine prin motor si sa se lubrifice componentele aflate in miscare. O perioada extinsa de asteptare cu motorul pornit permitea uleiul sa se incalzeasca, sa curga mai bine – deci, motorul sa merga mai lin.
In anii '80, standardele in crestere ale emisiei de dioxid de carbon indicau invechirea sistemului sistemului cu carburator.
Ulterior au aparut sisteme de injectie mult mai performante si mult mai sigure si precise. Aceasta inlocuire a reprezentat o schimbare majora in modul de functionare al unui motor – si cum trebuie pornit pe vreme rece.
Sistemele din ziua de azi de injectie sunt controlate de un calculator. Acestea sunt capabile sa recunoasca vremea rece si sa compenseze prin a oferi un amestec diferit in functie de caz.
Calculatorul de asemenea poate monotoriza temperatura motorului pe masura ce se incalzeste si sa ajusteze amestecul pana e in totalitate potrivit.
O pompa de benzina de inalta presiune garanteaza vaporizarea corecta a combustibilului. Procesul de pornire pe vreme rece este mult mai de incredere acuma, cu un timp minim de care este nevoie pentru incalzirea componentelor motorului inainte de condus.
Calitatea combustibilului s-a imbunatatit de asemenea din anii '80 si pana acum. Cererile pentru o economie de combustibil in crestere a rezultat la o evolutie la nivel mondial in ceea ce priveste calitatea carburantului.
Pe langa un carburant de calitate, uleiurile s-au schimbat foarte mult, acestea nu numai ca reduc frictiunea, contribuind la un kilometraj mai bun, dar si curg mult mult mai bine la temperaturi joase. De fapt, uleiurile 100% sintetice de ultima generatie sunt capabile sa curga usor si la temperaturi sub minus 5 grade Celsius.
Citeste si despre: situatii cand poti avea probleme cu pornirea masinii
In ciuda acestor progrese, notiunea de a astepta pentru a-ti incalzi motorul a ramas printre noi si in ziua de azi. Adevarul este ca, aproape niciodata, nu mai este necesara. De fapt, exista multe dezavantaje daca devine o obisnuinta:
- Permite amestecului bogat de benzina sa consume ulei, crescand sansele de uzare ale motorului;
-Un amestec bogat dintr-un motor rece poate strica convertorul catalitic;
-Vehiculul tau polueaza mai mult cand stai cu motorul pornit pe loc;
-Perioade indelungate de asteptare sunt ilegale in majoritatea locurilor si poti primi amenda;
-Creste consumul de combustibil, deci ajungi sa platesti mai mult la pompa;
-Aceasta solutie este cea mai inceata pentru incalzirea motorului si a uleiului.
Remarcati, totusi, ca am zis aproape niciodata. Recunoastem ca exista anumite cazuri cand este o idee buna.
Iarna inseamna diverse lucruri in diverse locuri. Multi dintre voi pot trece prin ierni blande, unde temperaturile nu scad foarte mult si nici nu este multa zapada sau gheata. Insa pentru oamenii care locuiesc in zonele de munte, iarna inseamna un sir lung de temperaturi sub 0 si ninsori abundente.
Daca ai de-a face cu ierni extreme, ai putea fi obligat sa astepti perioade mai lungi de timp, mai ales daca masina ta este acoperita de zapada si gheata in dimineata respectiva. Probleme de siguranta si comfort intra in discutie aici.
Va trebui sa indepartezi zapada si gheata de pe vehiculul tau inainte sa pleci la drum. Va trebui de asemenea sa te asiguri ca geamurile tale raman curate odata ce conduci.
Din aceste motive, o perioada lunga de asteptare iti va asigura conditii mai sigure de condus. Doar porneste motorul si ofera-ti cateva minute sa cureti masina, daca este necesar. Pentru multi dintre noi, in majoritatea timpului, nu este nevoie sa lasam masina sa se incalzeasca.
Citeste si despre: ce trebuie sa verifici daca vrei sa pleci iarna la drum lung cu masina
Sursa foto: youtube.com, bistrodeleon.com, caaquebec.com
Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara.
Costurile detinerii, dar si intretinerii unui autovehicul pot ajunge destul de ridicate in ziua de azi ca urmare a cresterii costurilor combustibilului.
Daca nu va spalati masina in mod regulat, acesti contaminati ar putea diminua vopseaua si aspectul general al vehiculului.
Inchirierea auto este un proces care implica destui pasi si destule aspecte la care trebuie sa tii cont, pe care ti le vom prezenta in continuare.
Verifica antigelul, verifica uzura pneurilor, verifica franele, verifica starea bateriei de acumulatori, verifica starea stergatoarelor.
Vremea rece afecteaza randamentul unui vehicul. Luati-va anvelope de iarna, verificati bateria vehiculului, spalati-va si lustruiti-va vehiculul.
In continuare, iti vom spune tot ce trebuie sa stii despre instalatiile GPL, inainte sa iti montezi una pe masina ta.
Daca o cutie tine in medie 150.000 de km este normal sa te astepti sa ai probleme daca vei cumpara o masina la mana a doua cu multi kilometri.
Hai sa fim seriosi, o masina lasata 5-10 cm mai jos arata genial. Dar oare este si mai practica, cel putin pentru Romania? Hai sa discutam un pic si sa luam lucrurile pe rand.
Noi ne-am intrebat si dupa un pic de reseach am aflat ca, in caz de temperaturi extreme, bateria masinii poate ingheta.
Toata lumea are o idee diferita despre cat de des ar trebui schimbat uleiul vehiculului dumneavoastra si ce tip de ulei este cel mai bun pentru vehicul.
In continuare va vom prezenta 10 sfaturi pentru a conduce in siguranta pe timp de iarna, cand zapada si gheata isi fac aparitia pe carosabil.
Se spune ca toate motoarele "papa" ulei, chiar si atunci cand sunt in stare buna, insa rata la care o fac, variaza totusi.
Schimbarea uleiului de motor permite o lubrifiere corecta a partilor componente ale acestuia, astfel incat nu se vor supraincalzi.
In functie de nevoia voastra, de masina pe care o detineti si de mediul in care conduceti, puteti alege usor placutele de frana necesare.
O denivelare pe suprafata de rulare sau pe lateralul anvelopei poate fi cauzata de obstacole rutiere, cum ar fi lovirea unui borduri sau a unei gropi.
Ti-am pregatit cateva sfaturi utile care sa te ghideze atunci cand alegi masina potrivita, astfel incat sa fii sigur ca faci o alegere cat mai buna.
Nu e intotdeauna posibil sau practic sa cumperi sau sa inchiriezi o masina noua. Uneori esti in situatia in care trebuie sa cumperi o masina folosita.
Nu lasati apa de ploaie sa stagneze mult timp pe masina. Apa de ploaie poate sa influenteze in sens negativ vopseaua.
Ce poate fi mai nasol decat sa mergi dimineata linistit la masina si sa observi o balta mare de ulei fix sub masina?
Afla de la Dailydriven cat de trebuie sa inspectezi sistemul de servodirectie? Din ce este compusa directia masinii?
Ai impresia ca trebuie sa schimbi anvelopele, dar nu esti sigur? Vezi 10 probleme ale anvelopelor.
Te poti orienta asupra masurilor pe care este bine sa le iei pentru a conduce masina in siguranta, in afara traficului si de a evalua avariile survenite.
Va urcati in masina, apasati frana, porniti motorul, incercati sa puneti masina in "Drive" si observati ca levierul cutie de viteze este blocat in "Park".
Multimetrul este un dispozitiv care poate fi intotdeauna de ajutor. El te ajuta sa testezi diferite componente electrice ale masinii.
O garnitura defecta poate duce la probleme mult mai mari pe viitor, incepand de la un consum ridicat de ulei pana la consumul excesiv de lichid de racire.
Conducerea masinii pe vreme ploioasa poate fi una dintre cele mai dificile situatii pe care un sofer o poate experimenta.
In articolul de astazi vom vorbi despre ce trebuie sa facem daca ramanem in pana in mijlocul drumului, departe de casa.
Una dintre problemele care pot aparea destul de brusc este atunci cand motorul incepe sa moara, din senin, fara vreun motiv anume de care sa ne dam seama.
Ni se intampla tuturor. Vezi acel cui mic iesind in afara sau auzi sunetul psss scos de aerul care iese din cauciucul intepat.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login