Ce piese trebuie verificate la o masina mai veche de 10 ani?

Ce piese trebuie verificate la o masina mai veche de 10 ani?

Multe piese sunt proiectate de la bun inceput sa tina mai putin de 10 ani, asta nu inseamna ca odata trecute de 10 ani ele vor ceda imediat, ci pur si simplu ele nu vor mai prezenta siguranta dupa aceasta perioada.

Cele mai importante piese care trebuie verificate

Conductele sistemului de frana

Multi nu verifica atat de des cat trebuie sistemul de franare si cred ca franele sunt compuse doar din discuri de frana si placute, pentru ca doar atata schimba constant.

Placutele de frana trebuie actionate hidraulic de lichidul de frana si acest lichid trebuie sa ajunga cumva la ele. Lichidul de frana isi face veacul in ineriorul unor conducte, care cu trecerea anilor se invechesc si pot ceda.

Pot crapa si pierde lichid de frana sau se pot rupe si pierde tot lichidul in cateva minute, lasand masina fara frane, cosmarul oricarui sofer. Daca stii ca masina ta e mai veche de 10 ani, nu ar strica sa verifici conductele de frana.

Cureaua de accesorii

Este responsabila cu punerea in miscare a servodirectiei, aerului conditionat si alternatorului. Cureaua de accesorii este de multe ori trecuta cu vederea cand vine vorba de inlocuirea ei, dar sa nu uitam ca o curea este fabricata din cauciuc care cu timpul se intareste si crapa.

Pe langa asta, ea lucreaza in imediata vecinatate a blocului motor si trebuie sa reziste la temperaturi foarte mari. O curea va da semne inainte sa se rupa, o sa scartaie cand pornesti motorul cateva secunde sau pe toata durata deplasarii.

Trebuie schimbata cat de repede sau e poti trezi fara la drum lung fara servo, abs si toate electronica masinii.

Rezervorul de carburant

Este garantat fix 10 ani. La masinile vechi, rezervoarele sunt construite din metal, metal care are prostul obicei sa corodeze si sa crape. Verifica integritatea lui cand te duci cu masina in service si daca este cazul schimba-l.

Pe langa coroziune la exterior datorita conditiilor in care sta, el poate coroda si in interior.

Daca tii mai tot timpul masina doar cu cativa litri de benzina in rezervor, in locul unde trebuia sa fie benzina o sa fie aer, care aer vine insotit de umiditate.

Umiditatea va coroda cu timpul peretii interiori ai rezervorului si pe fundul lui se vor depune bucati de rugina care pot ajunge in sistemul de alimentare.

Planetarele

Sunt foarte importante, ele fac sunt raspunzatoare de transmiterea fortei motorului catre roata. Inainte sa cedeze ele o sa “caraie” puternic cand iei viraj si dupa zgomotul se opreste cand ajungi cu masina in linie dreapta.

Noi va recomandam ca anual sa faceti o inspectie amanuntita a sistemul de directie.

Amortizoarele

Sunt o componenta vitala a sistemului de suspensie, dar si a celui de directie. Fara amortizoare masina ar avea tinuta de drum a unei mase gelationase care se deplaseaza prin oras cu 50 de km/h.

Amortizoarele mai vechi dadeau semne evidente cand se stricau, aveau scurgeri de ulei.

De ce curge ulei din amortizoare? Amortizoarele sunt supuse unor socuri foarte mari si in interiorul lor o tija se misca in sus si in jos ca sa preia acele socuri.

Aceasta tija se misca intr-un mediu plin de ulei, ulei care se incinge puternic datorita frecarii si atunci cand depaseste anumite temperaturi o sa iasa din ansamblu in exterior.

Este important sa verifici si flansele amortizorului, daca au rugina, dar si daca capacelele de protectie sunt la locul lor.

Sursa foto: a1autosupply.com, urbankenyans.com, rusnakwestlakeporsche.com, thoughtco.com, lerablog.org, nevaccessories.com

Citeste si...
Sunt anvelopele late mai bune?
Sunt anvelopele late mai bune?

Dimensiunea si latimea anvelopelor determina felul in care autovehiculul dumneavoastra va reactiona in diferite situatii. Exista c...

Sunt Auto Hold si Hill Assist la fel?
Sunt Auto Hold si Hill Assist la fel?

Nu orice model de masina beneficiaza de un sistem de oprire automata sau de asistenta la pornirea din rampa, dar cele care au aces...

Sunt motoarele turbo in 3 cilindri bune de ceva?
Sunt motoarele turbo in 3 cilindri bune de ceva?

Din ce in ce mai multi producatori au inceput sa scoata masini cu motoare mici, in 3 pistoane, cu turbina. Fiind mai mici, este le...

Sunt masinile japoneze mai fiabile ca cele nemtesti?
Sunt masinile japoneze mai fiabile ca cele nemtesti?

Producatorii auto japonezi si germani sunt in fruntea listei cand vine vorba de inginerie auto, fara dubii. Multi fani de masini a...